۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۴۶۵۱۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه زمینه ساز بالندگی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با انتقاد از کسانی که مانع وحدت حوزه و دانشگاه می شوند، گفت: متأسفانه این افراد دانشگاه، شرایط زمانی و اوضاع جامعه را به خوبی درک نمی کنند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با انتقاد از کسانی که مانع وحدت حوزه و دانشگاه می شوند، گفت: متأسفانه این افراد دانشگاه، شرایط زمانی و اوضاع جامعه را به خوبی درک نمی کنند.

 

وی بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک امر حیاتی در نظام اسلامی تأکید کرد و افزود: متأسفانه عده ای در کشور در مقابل وحدت حوزه و دانشگاه مانع ایجاد می کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این گروه بیشتر غرب زدگانی هستند که برای هویت اسلامی و ایرانی ما ارزش قائل نیستند و تصویر درستی از حوزه و علوم اسلامی و روحانیان ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، بر شناخت متقابل حوزویان و دانشگاهیان تاکید و خاطرنشان کرد: کسی که از حوزه به دانشگاه و یا از دانشگاه به حوزه می رود، باید با اوضاع محیط مقابل آشنا باشد.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود افزود: با وجود برخی موانع، وحدت حوزه و دانشگاه با وجود روحانیان روشن ضمیر که توانایی تأثیرگذاری بر دانشگاه را دارند، امکان پذیر است.

 

وی با انتقاد از رویکرد غیرعقلانی و غیرمنطقی برخی ها از گذشته تاکنون، گفت: شهید مطهری کتابی درباره حجاب به رشته تحریر در آورد و در آن اثر، بهترین تحلیل علمی و فلسفی از حجاب ارائه داد، با انتشار این کتاب زمینه محجبه شدن بسیاری از زنان در جامعه فراهم شد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که اما همان زمان، عده از حوزویان، موضوع منفی در برابر این کتاب گرفتند و مدعی شدند که شهید مطهری با انتشار چنین کتابی، موجب انحطاط اسلام شد، خاطرنشان کرد: با شهادت استاد مطهری، افکار و اندیشه هایش گسترش یافت.

 

وی با بیان اینک ه سیر زندگی انسان به گونه ای است که خیلی از چیزها در بستر زمان باید به سرانجام برسند، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: با وجود نیروهای باسواد و ارزشمند در حوزه، می توان نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه در آینده، امیدوار بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات