۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۶۷۵۰
حجت‌الاسلام حسینی نژاد در گفت وگو با رسا خبر داد؛

انتقال دغدغه های فرهنگی مراجع و حوزویان به مشاور فرهنگی رییس جمهور/ برخی مدیران در عرصه فرهنگ دچار بدفهمی شده اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی نژاد از انتقال دغدغه های جدی مراجع تقلید و علما در عرصه فرهنگ در جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی خبر داد.
حجت الاسلام حسيني نژاد رييس مجمع نمايندگان

حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتقال دیدگاه ها و دغدغه های فرهنگی مراجع تقلید، علما و حوزویان به مشاور فرهنگی رییس جمهور خبر داد.

وی گفت: در دیداری که روز پنجشنبه 23 بهمن ماه نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با دکتر آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت داشتند، گلایه های مراجع تقلید و علما به آنان انتقال داده شد.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد تاکید کرد: در این دیدار مشاور فرهنگی رییس جمهور و مشاور ایشان در امور روحانیت نیز ضمن بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود درباره مسائل فرهنگی، تاکید کردند که این دغدغه ها را به سمع و نظر رییس جمهور و دیگر مقامات خواهیم رساند.

 

وی اضافه کرد: در این دیدار پیرامون مشکلات فرهنگی و حساسیت هایی که مراجع و حوزویان در این باره دارند صحبت شد؛ البته برخی از این مشکلات از قبل بوده و ریشه طولانی دارد؛ در این دیدار درباره راهکارهایی که می توان مشکلات فرهنگی را کاهش داد بحث و تبادل نظر شد.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد با تاکید بر این که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی، ارزشی و دینی و معنوی است، تصریح کرد: مشکلات فرهنگی به اصل انقلاب آسیب می رساند؛ مردم در عرصه های مختلف از جمله 22 بهمن نشان دادند که حامی انقلاب و ارزش های آن هستند اما به هر حال اگر به مشکلات فرهنگی و اخلاقی بی توجهی شود در آینده تبدیل به منکرات خواهد شد.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر وضعیت بانک ها را اصلاح نکنیم در آینده شاهد آثار وضعی ناگوار آن در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد افزود: با گذشت سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود همه تلاش ها و اقداماتی که برای پیاده شده احکام دین در تمامی شؤون جامعه انجام شده، با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش های بیشتری در این مسیر داشته باشیم.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان ما متوجه شده اند که انقلاب اسلامی از نظر سیاسی انعطاف ناپذیر است، اما شیاطین انس و جن بیکار ننشسته اند و می خواهند انقلاب اسلامی را از اهداف انسان ساز آن دور کنند.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد یادآورشد: برخی از مشکلات از زمان رژیم شاه به ارث مانده، برخی از مشکلات نیز نتیجه کم کاری و ضعف خود ما است که نتوانسته ایم کار اساسی انجام دهیم؛ ما قانون وضع می کنیم اما در مقام اجرا، عمل، کنترل و نظارت ضعف داریم.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد فرهنگی دولت و تساهل و تسامحی که در این عرصه مشاهده می شود و باعث انتقاد مراجع تقلید، علما و دلسوزان شده است، نیز اظهار داشت: متاسفانه برخی از مدیران ما ریشه درد را گم کرده اند.

 

وی تاکید کرد: اگر مسؤولان می خواهند در کانون تدبیر و امید حرکت و امیدی در جامعه ایجاد کنند باید روی مسائل دینی مردم تمرکز کنند و این مشکلات را به حداقل برسانند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: آیا آزاد کردن فلان نوع موسیقی و یا تک خوانی زنان مشکل مردم و جامعه ما است؟ ما می خواهیم مطالبات واقعی مردم که به خاطر آن انقلاب کرده ایم و شهدای بسیاری تقدیم کرده ایم مد نظر باشد و مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: آیا رزمندگان و شهدای ما به خاطر کنسرت ها و تک خوانی زنان به جبهه ها رفتند وشهید شدند؟ متاسفانه باید اذعان کنیم که بد فهمی برخی مدیران کار را مشکل و خراب کرده است. /924/ت302/ج

ارسال نظرات