۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۷۲۴۴
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

انقلاب اسلامی معادلات قدرت را در دنیا به‌هم زد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: جمهوری اسلامی محور بیداری و مقاومت اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است که این محور به صلابت، استواری، هوشمندی، حکمت و آگاهی نیاز دارد و از این حیث باید حضور خود را به دنیا نشان دهد.
آيت الله اعرافي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با تاکید بر عظمت انقلاب اسلامی افزود: در 22 بهمن 57 انقلابی در کشور به دست ملت ایران و به رهبری امام خمینی (ره) رخ داد که رژیم شاهنشاهی 2500 ساله را سرنگون کرد و معادلات قدرت را در منطقه، خاورمیانه و سطح بین‌الملل تغییر داد.

رئیس جامعه المصطفی‌العالمیه افزود: از این ابعاد مهم‌تر این است که انقلاب اسلامی که توسط ملت بزرگ ایران و با پیشگامی نخبگان حوزه و دانشگاه و رهبری امام خمینی (ره) رخ داد معادلات فرهنگی، عملی و معرفتی جهان را دچار تغییرکرد، انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی و سیاسی و از نظر دامنه تاثیر فراملی و بلکه فرامنطقه‌ای دارد.

وی با تاکید بر ابعاد عظیم انقلاب اسلامی بیان کرد: چنین پدیده‌ای در هر جای عالم که باشد یک ملت به آن احترام می‌گذارد و تا قرن‌ها برای همه ملت‌ها مهم و موثر است چون هم از لحاظ مکانی و هم از نظر ابعاد اجتماعی و سیاسی دایره‌اش وسیع است و از نظر تاریخی آثارش ماندگار و تا قرن‌ها منشا اثر و برکت خواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: کشور ما امروزه در شرایطی است که از یک سو مذاکرات هسته‌ای جریان دارد که ما باید در جریان مذاکرات شکوه، عزت، عظمت و پایداری ملت را نشان بدهیم، اتفاق دیگری که در منطقه در حال رخ دادن بوده موج بیداری اسلامی است و مخاطراتی که آن را تهدید می‌کند که ملت ایران در اینجا هم باید با حضور عظیم خود در راهپیمایی حضور و شکوه خویش را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر حضور با شکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: جریان‌های تندور و وهابی و افراطی که نتیجه آن‌ها شکل‌گیری داعش شده است، خطرات زیادی برای وحدت امت اسلامی و استقلال کشورهای اسلامی و در برابر گفتمان انقلاب اسلامی دارد که در این مورد هم انقلاب اسلامی باید عظمت خویش را با حضور باشکوه و عظیم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهد.

امام جمعه قم گفت: جبهه مقاومت در برابر اسرائیل و استکبار جهانی شرایط ویژه‌ای دارد و کشور ما محور بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و محور گفتمان انقلاب اسلامی است. این محور به صلابت، استواری، هوشمندی، حکمت و آگاهی نیاز دارد که باید حضور خود را به نمایش عالم بگذارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راهپیمایی امسال متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است بیان کرد: از یک منظر ذات 22 بهمن در خور هرگونه تجلیل و تکریم است و از سوی دیگر با توجه به شرایط ویژه ما در عرصه بین الملل و شرایط داخلی به لحاظ اقتصادمقاومتی و همبستگی ملی نیاز به یک 22 بهمن پرشکوه داریم./1325/د102/ج

ارسال نظرات