۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۴۷۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

دولت مذاکرات را بهترین گزینه برای خروج از بن‌بست تحریم می‌داند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دولت آقای روحانی ابتدا تاکنون مذاکرات را مفید و راهگشا می‌داند، گفت: آنها مذاکره را بهترین گزینه برای رفع بن‌بست تحریم‌ها می‌دانند.
موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به فرا رسیدن سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مجلس، دولت و مسؤولان نظام در این زمینه اقدامات چشمگیری انجام نداده اند که برای مردم محسوس باشد.

 

وی افزود: برخی از رسانه ها می گویند برنامه بودجه امسال از سوی دولت به گونه ای تنظیم شده است که جایی برای اقتصاد مقاومتی در آن دیده نشده است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان تصریح کرد: اگر مسؤولان کارهایی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز می کردند و با مشورت کارشناسان سعی در اجرایی کردن آن داشتند دیگر نیازی به مذاکره 1+5 نبود؛ اگر اقتصاد مقاومتی حداقل 50 درصد پیشرفت کرده بود دیگری نیازی به چانه زنی نداشتیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این که دولت آقای روحانی از ابتدا تاکنون مذاکرات را بهترین گزینه برای رفع بن بست تحریم ها می دانند، گفت: آنها مذاکرات را مفید و راهگشا می دانند؛ این امر کاملا در حرف ها، موضع گیری ها و پیگیری برنامه هایشان مشخص است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که باید به آنچه که داریم و امکاناتی میان مردم وجود دارد، تکیه کنیم و راه حل مشکلات را در داخل جست وجو کنیم اما با این حال متأسفانه باز هم این مسأله پیگیری شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از ابتدای انقلاب امام(ره) با استفاده از ظرفیت های درونی گره گشایی می کرد و رهبر معظم انقلاب نیز پس از ایشان همین شیوه را در پیش گرفتند، گفت: هرگاه کار به خارجی ها سپرده شد کارشکنی کردند و معمولا دیگران بیشتر برای ما مشکل ساز و درصدد براندازی نظام بوده اند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند به این مذاکرات امیدی ندارم، ابراز داشت: به نظر می رسد ایشان می خواهند مذاکرات برای آنها اتمام حجت باشد تا به این باور برسند که نباید بیشتر از منابع داخلی و نیروهای انسانی خود به مذاکرات تکیه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی افزود: رهبر معظم انقلاب می خواهند برای طرفداران مذاکره مشخص شود که آنها دست بردار نیستند و هر کاری کنند باز هم طرف مقابل بهانه های دیگری می آورد ؛ حتی اگر به فرض مسأله هسته ای حل شود آنها مشکل دیگری را پیش می آورند همان گونه که مشاهده می کنید امروز مسائلی غیر از مسأله هسته ای را نیز مطرح است.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که تأکید داشتند مذاکرات باید در یک مرحله به نتیجه برسد، گفت: نباید این گونه باشد که بگویند اصول را قبول داریم اما فروع را نه و باز هم برای چانه زنی بر سر فروع مذاکرات را تمدید کنند؛ امیدواریم تیم مذاکره کننده ما به این نتیجه برسند که نمی توان با این کار راه به جایی برد و امیدشان را از غیر خدا قطع کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش روحانیت و حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: کمترین کاری که از این قشر می توانند انجام دهند، مهیا کردن و فرهنگ سازی برای به میدان آمدن مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان افزود: همان گونه که در سایر مسائل بسیج نیروهای مردمی راهگشا است باید عموم مردم را برای ورود به عرصه خودکفایی، کسب و کار، تولید و راه اندازی فعالیت های اقتصادی در حد توان خودشان، تشویق کنیم؛ البته روحانیانی که توانایی علمی دارند باید در بحث اقتصاد به صورت تخصصی وارد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی یکی از جلوه های بسیج مردمی را راهپیمایی های هرساله در 22 بهمن دانست و گفت: این یکی از افتخاراتی است که خداوند به این نظام اسلامی عنایت فرموده است؛ این حرکت های مردمی خون تازه ای را در کالبد نظام تزریق می کند؛ من به سهم خود از همه کسانی که در راهپیمایی امسال شرکت کرده اند تشکر می کنم و از این بابت خدا را شکر می کنم./928/ت302/ش

ارسال نظرات