۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۴۷۷۷۶
آیت الله جنتی در جشنواره شیخ طوسی:

داعش هیچ منطق دینی ندارد/ علمای اسلام فتنه تکفیری ها را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شوری نگهبان با تاکید بر این که داعش هیچ گونه منطق دینی ندارد، علمای اسلام را به مقابله عملی با فتنه تکفیری ها دعوت کرد و گفت: قدرت‌ها به‌عنوان ائتلاف ضد داعش خود را در رسانه‌ها معرفی می‌کنند ولی از سویی با تأمین و پشتیبانی این گروهک‌های تروریستی به تخریب چهره اسلام و تأمین منافع خود در منطقه می‌پردازند.
آيت الله جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، پیش از ظهر امروز در جشنواره شیخ طوسی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تشکر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی مدیر جامعه المصطفی العالیمه، طلاب این مرکز آموزشی بین‌المللی حوزه علمیه را پیامبران نظام جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای دنیا خواند و گفت: طلاب و محصلان این مرکز آموزش بین‌المللی باید این را در نظر داشته باشند که فقط به این مرکز نباید دید آموزشی و دانشگاهی داشته باشید چراکه در آموزش در این نظام آموزشی تا کید فراوان بر مسئله ایمان و اخلاق و عرفان وجود دارد.

 

وی افزود: طلاب گرامی ما باید در نظر داشته باشند که این محل یادگیری اخلاق و اسلام‌شناسی است و معرفت نفس به علوم اسلامی در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه دنیا تشنه این معارف است.

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به این‌که طلاب اینجا باید با اخلاص و تحول عمیق از سوی این مرکز علمی اسلامی با مناطق مختلف دنیا برای تبلیغ حاضر شوند، اظهار کرد: ویژگی این مرکز آموزشی بین‌المللی حوزه علمیه قم شما با معارف امام راحل آشنا می‌شوید و با آشنایی با زبان فارسی درب بزرگی برای آشنایی شما با معارف اسلامی باز است چراکه اینجا امام و رهبری انقلاب مصادیق اسلام ناب محمدی در جهان اسلام هستند.

 

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که بحث و مسئله تکفیر مسئله روز ماست و این مسئله 100 درصد سیاسی است و به مسائل دینی و مذهبی درون اسلام ختم نمی‌شود، گفت: این مسئله نقطه شروع آن از درون فرقه‌های اهل سنت نشأت‌گرفته است اما امروز دشمنان اسلام از این موضوع برعلیه اسلام بهره‌برداری می‌کنند.

 

وی افزود: سلفی گری معتدل که اساس اخوان المسلمین را تشکیل داده است خطری برای جهان اسلام نداشته ولی یک عده‌ای به‌سوی سلفی گری تند پیش رفتند و جهان‌بینی آن‌ها در ارتباط با دیگران این است که هرآن چه غیر از اعتقاد ماست کفر است و باید ریشه‌کن شوند؛ این بود که از عربستان گروه‌های تکفیری به وجود آمد.

 

آیت‌الله جنتی بابیان این‌که ابوبکر بغدادی به‌عنوان خلیفه داعش با طرح این‌که ما باید خلافت را زنده کنیم دسته‌بندی جالبی را در جهان‌بینی جهاد خود دارد که باید دنیای اسلام آن را به‌عنوان زنگ خطر بشناسد، عنوان کرد: داعش با این اعتقاد ابوبکر بغدادی مسلمانان را دشمنان نزدیک خود می‌داند و اروپا را دشمنان دور و بعید می‌شناسد که باید این را امت اسلام جدی بگیرند که این منطق دینی نیست بلکه فقط منشأ سیاسی محض دارد.

 

وی ادامه داد: در منطق قرآن ما به این‌گونه نگاهی به جهاد و جهان‌بینی نداریم و من معتقدم که این‌ها فقط به دنبال مقاصد سیاسی محض هستند.

 

دبیر شوری نگهبان بابیان این‌که داعش هیچ منطق دینی ندارد چراکه از بدو انشقاق از بدنه تکفیری‌ها بامشی داعش هیچ‌گونه مذاکره و مناظره‌ای با دنیای اسلام و علمای بزرگ آن نداشته‌اند، گفت: اگر این‌ها دغدغه اسلام و قران را داشتند بلاشک باید می‌آمدند نظریات خود را نسبت به برخی از آیات اعلام می‌کردند.

 

وی افزود: منطق قتل و غارت برگرفته از فلسفه حفظ امنیت اسرائیل است نه منطق دغدغه اسلام و قرآن بنابراین این فتنه‌ای است که بعد از این‌که جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی خود با موج اسلام‌خواهی که در جهان معرفی کرده بود برای ایجاد امنیت و منافع خود بحث اسلام هراسی را به بهانه همین تکفیری‌ها معرفی کردند.

 

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که وقتی مسلمانی در بغداد و سوریه و یمن به برادرکشی مبتلا شد به معنای تأمین سیاسی یک قدرت است نه دغدغه اسلام داشتن لذا باید در رسانه‌های غربی خوب مطالعه کرد و افزود: اسلام گریزی و اسلام هراسی فقط عربستان سعودی و آمریکا و اسرائیل را تأمین امنیتی می‌کند چراکه این‌ها برای این جریانات هزینه‌های هنگفتی انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: این قدرت‌ها به‌عنوان ائتلاف ضد داعش خود را در رسانه‌ها معرفی می‌کنند ولی از سویی با تأمین و پشتیبانی این گروهک‌های تروریستی به تخریب چهره اسلام و تأمین منافع خود در منطقه می‌پردازند.

 

آیت‌الله جنتی بابیان این‌که متأسفانه علمای فعلی جهان اسلام با ایجاد پایه‌های وحدت بین مسلمین به مبارزه عملی با این بدخواهان نمی‌پردازند، گفت: قرآن می‌فرماید باید با ادیان الهی متحد بشوید پس چرا هیچ‌کس به یاری عملی اسلام نمی‌آید.

 

وی افزود: آیه مبارکه که می‌فرماید ما برای همه امت‌ها هادی فرستادیم متأسفانه هادی ما در پرده غیبت کبری است اما حامیانی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب که حاضر و ناظرند پس چرا با حضور عملی و جدی خود این هادیان الهی را حمایت نمی‌کنیم.

 

دبیر شوری نگهبان بابیان این‌که البته ما علمای بر خط و حاضر درصحنه هم بسیار داریم، اظهار کرد: این جوانان اروپا که به نام اسلام گول این عقاید منحرف را خورده اند باید هدایت کرد و این رسالت سنگین بر عهد شما طلاب بین‌المللی است./837/پ202/ج

 

ارسال نظرات