۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۸۲۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گسترش عدالت از مهم ترین شاخص های جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گسترش عدالت، توزیع عادلانه امکانات و نیز اجرای درست و یکسان قانون برای همه افراد از مهم ترین شاخص های یک جامعه دینی محسوب می شوند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم افتتاح فروشگاه نوروزي مددجويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در بازدید از فروشگاه نوروزی مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، با قدردانی از برپایی این فروشگاه جهت ارائه مایحتاج نیازمندان با تخفیف ویژه، اظهار کرد: باید همه مردم و مسؤولان در راستای رفع مشکلات نیازمندان و حل گرفتاری افراد مستمند احساس وظیفه شرعی کنند.

 

وی با تأکید بر این که می بایست زمینه ها و شرایط احسان و نیکوکاری در جامعه بیش از پیش فراهم شود، اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که فرهنگ نیکوکاری در جامعه نهادینه شده و همه مردم اعم از خیران و مسؤولان برای اجرای کار خیر پیش گام باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این که در زمینه فرهنگ سازی برای احسان و نیکوکاری در جامعه در طول بیش از سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی اقدامات مناسبی از سوی دستگاه هایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است، تصریح کرد: با این وجود هنوز با نقطه آرمانی در زمینه نیکوکاری در جامعه ای اسلامی، فاصله داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به ویژگی های جامعه اسلامی در زمینه های مختلف، اظهار کرد: گسترش و فراگیری عدالت از جمله خصوصیات اصلی یک جامعه اسلامی به شمار می رود به همین دلیل می بایست در کشور رعایت عدالت در بین اقشار مختلف مردم یک اصل اساسی و همیشگی باشد.

 

به گفته وی، لازم است رعایت عدالت در بین اقشار مختلف مردم در همه ابعاد زندگی اعم از توزیع عادلانه امکانات و ثروت، در اختیار داشتن منابع و مصارف، اجرای قانون، برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت و غیره صورت گیرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: گسترش عدالت و توزیع عادلانه امکانات و نیز اجرای درست و یکسان قانون برای همه افراد از مهم ترین شاخص های یک جامعه دینی محسوب می شوند و می بایست بیش از پیش از سوی مسؤولان و متولیان مورد توجه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در یک جامعه دینی هر فرد باید به حق خود برسد و این گونه نباشد که افراد برای رسیدن به حق خود مجبور به استفاده از راه های ناصحیح شوند.

 

وی از مسؤولان و متولیان خواست تا در این رابطه و توزیع امکانات به اصل مهم عدالت توجه داشته و به گونه ای عمل کنند که حق فقرا و نیازمندان ضایع نشود.

 

لازم به ذکر است از اول اسفند ماه، نخستین فروشگاه نوروزی مددجویان کمیته امداد در کشور(بجز تهران) به منظور تأمین مایحتاج مددجویان این نهاد در خراسان شمالی، با تخفیفات ویژه در بجنورد دایر شده است. در این فروشگاه نوروزی که در محل بازار امام رضا(ع) بجنورد دایر شده 20 کارخانه و شرکت تولیدی داخل و خارج استانی، محصولات مختلف خود را در قالب 40 غرفه در معرض بازدید و خرید مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان قرار داده اند.

 

تمامی کالاهای عرضه شده در این فروشگاه از نظر کیفیت و قیمت مورد بازرسی دقیق کارشناسان کمیته امداد قرار گرفته و بر اساس برنامه تعیین شده همه اقلام و کالاهای موجود در آن با تخفیف 15 الی 50 درصدی ارائه می شوند. همچنین تنها مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی حق ورود به محوطه این فروشگاه و خرید از آن را دارند و این نهاد در راستای حمایت از مددجویان برای خرید از این فروشگاه 35 هزار بن کارت هر کدام به مبلغ 50 هزار تومان بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع کرده است. شارژ اولیه این بن کارت ها به مبلغ 50 هزار تومان از محل کمک های خیران و منابع داخلی کمیته امداد صورت گرفته اما بنا به گفته امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تلاش می شود با جذب بیشتر کمک های خیرین این کارت ها مجددا شارژ شوند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات