۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۴۸۸۶۰
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

افراد غنی و بی نیاز باید از لیست یارانه بگیران حذف شوند/ کشور داری به شجاعت نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی کشور داری را نیازمند به شجاعت دانست و گفت: پول‌ یارانه باید صرف کارهای عمرانی می‌شد اما در این زمینه دچار اشتباه شدند و این مسأله امروز برای جامعه مشکل آفرین شده است.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایات بر ضرورت قدردانی از نعمات الهی تأکید کرد و اظهار داشت: باید از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده درست استفاده کرده و به دیگران نیز کمک کنیم.

 

 

این مرجع تقلید در ادامه موضوع یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امروز یارانه‌ها شامل حال همه اعم از فقیر و غنی می‌شود و دولت در یک ماه تلاش می‌کند تا با جمع آوری اعتبار بتواند یارانه‌ها را به موقع پرداخت کند.

 

 

وی با تأکید بر این‌که نباید یارانه‌ها به فقیر و غنی پرداخت شود، افزود: بخش مهمی از این پول‌ها باید صرف کارهای عمرانی می‌شد؛ در آغاز اصل این کار اشتباه بود و این مسأله امروز به غده چرکین تبدیل شده است که باید به صورت صحیحی جراحی شود.

 

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت جراحی این غده چرکین تأکید کرد و ابراز داشت:‌ حداقل با پنجاه درصد این اعتبارات بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد و می‌توانیم مشکلاتی همچون کار و ازدواج جوانان را حل و معضلات و فساد ناشی از بیکاری و ترک ازدواج را کاهش دهیم.

 

 

این مرجع تقلید با بیان این که حل این مشکل شجاعت می‌خواهد البته عوارضی را نیز به دنبال دارد، اظهار کرد: دولت و مجلس در این زمینه باید با همکاری و همدلی به پیش رفته تا این مساله را به نوعی حل کنند کنند.

 

 

وی با تأکید بر این‌که باید از پرداخت یارانه به افراد غنی و بی نیاز خودداری شود، افزود:‌ برخی از عوارض این مسأله می‌ترسند در صورتی که اگر انجام گیرد عوارض نامطلوب آن تدریجاً برطرف می شود و در عین حال سبب اشتغال و فراهم کردن زمینه کار و ازدواج جوانان می‌شود.

 

 

این مرجع تقلید کشور داری را نیازمند شجاعت خواند و تصریح کرد: با حلّ این مسأله باری از دوش کشور برداشته می شود؛ با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد نیاز به حلّ این مشکل زیاد است.

 

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که برای حل مشکلات باید با نیت خدایی و عزم الهی و توکل بر خداوند پیش رفت، بیان کرد:‌ جای نگرانی نیست مسئولین محترم اقدام کنند. /927/پ203/ج

ارسال نظرات