۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۴۸۹۳۹

بهار قرآن در آستانه بهار طبیعت شکوفه زد

خبرگزاری رسا ـ سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز با حضور مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری کار خود را آغاز کرد.
مسابقات سراسري قرآن در تبريز مسابقات سراسري قرآن در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: تا امروز که روز برپایی مراسم افتتاحیه این مسابقات است بیش از 180 محفل انس با قرآن کریم را در جای جای استان آذربایجان شرقی برگزار کرده‌ایم و بیش از 200 محفل قرآنی را برگزار خواهیم کرد.

 


وی با اشاره به برنامه های جنبی این دوره از مسابقات در تبریز و سراسر استان آذربایجان شرقی گفت:‌ در حاشیه این رویداد بزرگ قرآنی، دو همایش بزرگ با عناوین «قرآن و شهریار» و «قرآن و علامه طباطبایی» برگزار خواهیم کرد.

 


حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه افزون بر آن دو همایش افتتاحیه رسمی دانشکده علوم قرآنی تبریز را در زمان برپایی این مسابقات خواهیم داشت، تصریح کرد:‌ برگزاری این همایش‌ها و نیز راه‌اندازی دانشکده قرآنی تبریز هدیه این مسابقات به استان خواهد بود.

 


وی خاطرنشان کرد: در این ایامی که مسابقات قرآن در جریان است و شرایط برای بالا رفتن از پله‌های معنوی تا به قله کمال و معرفت رسیدن فراهم است به قرآن که حافظ و حمایتگر انسان است، دل ببندیم و حیف باشد به چیزی غیر از آن دل خوش بداریم؛ چرا که با استعانت از این سرچشمه نورانیت و با تدبر و توجه و حفظ و قرائت آن خود را از شر آفات زمانه ایمن بخشیده تا رهرو ائمه هدی که خود قرآن ناطق بودن باشیم.

 


حجت الاسلام حسینی مسابقات قرآن را تجلی‌گاه شکفتن غنچه‌های قرآنی دانست و افزود: مسابقات قرآن محلی برای شکفته شدن غنچه‌های قرآنی در باغ گلهاست و امیدواریم این شکوفایی در این مسابقات شکل بگیرد. قرآن به حقیقت صدای سخن عشق است که نسیم حیات طیب را به مشام جان می‌کشاند.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: در مکانی که خود شاهد قنوت ربنای قبیله جمعه و جماعات است و مزین به نام خمینی کبیر هم او که در وصیت نامه الهی خویش به فرموده پیامبر نور و رحمت استناد کرد و با انقلابش بشارتی دوباره داد که ثقلین ماترک رسول الله یعنی قرآن و عترت که هردو نورند از هم جدا نمی شوند تا اینکه در حوض کوثر بر حضرتش وارد شوند.

 


وی افزود: محفلی قرآنی در چنین مکان نورانی آن هم در شهر تبریز که آوازه سه علامه اش جهانی است. به زمان این محفل نیز باید اشارتی داشت؛ ایام ولادت دخت گرانقدر بانوی آب و آئینه ایام شهادت گل یاس پیامبر مهر و رحمت. درود و سلام می فرستیم بر ساحت قدسی و شریف ایشان و مدد می جوئیم از انوار الهی قرآن این معجزه بی همتایش که این قطعه از خاک جمهوری اسلامی ایران در این ایام به تلاوت قرآن منور خواهد شد.

 


جبارزاده تأکید کرد: امید آن دارم که مسابقات به بهترین شکل در فضای معنوی تبریز برگزار شود و تمام تلاش بنده و همکارانم این خواهد بود که میزبان خوبی برای میهمانان قرآنی خود باشیم و آرزوی توفیق و سربلندی همه خادمان قرآن را دارم.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 5 الی 11 اسفندماه در تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات