۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۴۹۲۰۰

همایش «استاد شهریار و قرآن» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و هفتمین دوره مسابقات بزرگسالان سراسری قرآن کریم همایش «استاد شهریار و قرآن» در تبریز برگزار شد.
شهريار و رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در همایش «استاد شهریار و قرآن» در تبریز اظهار داشت: این همایش فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر ابعاد معنوی و عرفانی استاد شهریار و اشعار مذهبی و دینی وی است.

 

 
وی با بیان این‌که قرآن راه های سعادت بشر را برای انسان می گشاید و راهنمای زندگی است، با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در آذربایجان شرقی، گفت: این دبیرخانه با هدف بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در تبریز تشکیل شده است.

 


صفی پور با بیان این‌که در این همایش پنج مقاله علمی، پژوهشی و ادبی در خصوص موضوع همایش ارایه می شود، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری اشعار استاد شهریار مفاهیم قرآنی، مذهبی و ولایی آن است.

 


بنابر این گزارش، در این همایش همچنین از کتاب «مرغ صبح خوان» نوشته محمد طاهری خسروشاهی در خصوص مقالاتی در حوزه نقش اعتقادات مذهبی در منظومه فکری شهریار با شمارگان یک هزار نسخه، از سوی آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

 


همایش علمی و پژوهشی قرآن و استاد شهریار از برنامه های جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز که امروز در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن این شهر برگزار شد، با اجرای تواشیح از سوی گروه تواشیح طارق تبریز همراه بود.

 


یادآور می شود، سی و هفتمین دوره مسابقات بزرگسالان سراسری قرآن کریم با شرکت 470 نخبه قرآنی از ششم تا یازدهم اسفندماه جاری در تبریز برگزار می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات