۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۴۹۲۵۹
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع:

شهدای مخابرات نقش مؤثری در جنگ تحمیلی داشتند

خبرگزاری رسا ـ معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: وجود مخابرات به عنوان وسلیه ارتباطی در جنگ مساله بسیار مهمی بود و ما در جنگ تحمیلی در زمینه مخابرات شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم.
باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردارحسین باقری معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، شامگاه پنج‌شنبه در کنگره بزرگداشت شهدای مخابرات که با حضور خانواده شهدا در تالار شیخ صدوق ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: قبل از جنگ تحمیلی هنگام انقلاب شعار و اهداف ما استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود.

 

وی افزود: پیش از انقلاب استقلال کشور ما در اختیار انگلیس و آمریکا و دست‌نشانده آنها شاه بود همه چیز ما در اختیار خارجی‌ها بود آنها به ما القا می‌کردند که ما توان ساخت هیچ چیز را نداریم.

 

مدیر عامل صنایع الکترونیک، عنوان کرد: کشور ما قبل از انقلاب از نظر فرهنگ نیز استقلال نداشت و از سوی حکومت از انجام حسنات جلوگیری و بر انجام سیئات توصیه می‌شد به گونه‌ای که فساد، فحشا و مواد مخدر آزاد اما جلسات تفسیر قرآن ممنوع بود.

 

باقری افزود: امام راحل آزادی به معنای واقعی کلمه را با کلامی چون استقلال آزادی جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان آورد، دنیای استکبار دگرگونی نظام شاهنشاهی و به وجود آمدن انقلاب را نتوانست تحمل کند به همین دلیل 8 سال جنگ را به ما تحمیل کرد.

 

وی اظهار داشت: در جنگ پیش آمده مردم بسیجی به پاسداری از انقلاب برخاسته و تحت امر امام راحل به میدان نبرد حق علیه باطل حرکت کردند یکی از ارکان پیروزی ما در جنگ وجود امام راحل به عنوان ولایت فقیه بود زیرا همه حول محور ولایت فقیه به جهاد و دفاع در برابر دشمن می‌پراختند.

 

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با اشاره به اهمیت مخابرات در پیشبرد جنگ، بیان داشت: در جنگ هنگام عملیات‌ها گروه‌های مخابراتی باید 6 ماه قبل برای عملیات آمادگی پیدا می‌کردند، در عملیات فاو که یکی از بزرگترین عملیات‌ها بود یکی از دلایل پیروزی استفاده از مخابرات در منطقه بود که تا کیلومترها در منطقه جنگی نفوذ کرده بود.

 

باقری با اشاره به عملیات کربلای 4 گفت: در عملیات کربلای 4 یکی از دلایل شکست شنود دشمن از طریق بی‌سیم بود که اگر از مخابرات استفاده می‌شد دشمن نمی‌توانست نسبت به عملیات شنود پیدا کرده و عملیات لو برود.

 

وی افزود: وجود مخابرات به عنوان وسلیه ارتباطی در جنگ مساله بسیار مهمی بود مخابرات مانند سلسله اعصاب است که اگر به هم می‌ریخت وضعیت جنگ را عوض می‌کرد ما در جنگ تحمیلی در زمینه مخابرات شهدای زیادی را دادیم.

 

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در ادامه ابراز کرد: کار گروه مخابرات در جنگ سخت تر از بقیه بود زیرا هر زمان قرار بر عملیات بود باید بچه‌های مخابرات مدتها قبل در منطقه حاضر شده و مدتها بعد از عملیات از منطقه خارج می‌شدند.

 

باقری در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل به امت خود افتخار می‌کرد به این دلیل که آنها ولایت فقیه را قبول داشته و اطاعت می‌کردند، رمز پیروزی انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی امت اسلامی حول محور ولایت فقیه است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات