۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۴۹۳۹۶
رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده:

انجام کارهای پژوهشی در گرو احداث مدارس نخبه‌پرور و تربیت اساتید پژوهشگر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: اگر می‌خواهیم موتور پژوهش روشن شود باید در استان‌ها مدارس نخبه‌پرور احداث کنیم تا با تربیت اساتید پژوهشگر و ارائه آنها به مدارس علمیه شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشیم.
حجت‌الاسلام محمدرضا زيبايي‌نژاد مسئول مرکز تحقيقات زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد امروز 9 اسفندماه در نخستین هم‌اندیشی شورای‌های علمی پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت نرجس خاتون(س) قم آغاز به کار کرد، با اشاره به نیازهای امور پژوهشی، گفت: انجام کارهای پژوهشی باید تغییر و پیشرفتی در طلبه و جامعه ایجاد کند و در غیر این صورت انجام فعالیت‌های پژوهشی تأثیرگذار نیست.

 

وی افزود: برای انجام کارهای پژوهشی در جامعه نیاز است یک تصویر اجمالی از استان‌ها، مناطق و فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگانی مردم آن منطقه تهیه شود و برمبنای این مسأله کار پژوهشی صورت بگیرد.

 

رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده اظهار کرد: ایجاد میزهای پژوهشی و تربیتی با حضور مشاوران باتجربه حوزوی و ارائه نظرات، راهکارها و تصمیم‌گیری‌ها و تصویرسازی‌های مناسب برای انجام کارهای پژوهشی قوی و محکم در اجتماع امری ضروری است.

 

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد با بیان این که باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای هماهنگی‌ معاونت‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی‌ تربیتی صورت بگیرد، ادامه داد: نیاز است تجربه‌های افراد متخصص در زمینه‌های پژوهشی و اجتماعی جمع‌‌آوری و به فعالیت های علمی تبدیل شود.

 

وی ارائه پژوهش‌های مطلوب و حل مشکلات پژوهشی را در گرو تخصص و تجربه دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای پژوهش و کسانی که درگیر با مسائل پژوهشی هستند باید خود پژوهشگر باشند، چون کسی که پژوهشگر نباشد نمی‌تواند ناظر پژوهش خوبی باشد و یا پژوهش خوبی را به جامعه ارائه کند.

 

رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به این‌که در عرصه پژوهش باید استانداردسازی و هماهنگی‌هایی وجود داشته باشد، گفت: مسأله مهم در عرصه پژوهش، عدم ضعف علمی در طلاب است و این که مشخص شود طلبه از چه زمانی باید کار پژوهشی انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام زیبایی نژاد انجام کارهای پژوهشی را نیازمند زیرسازی قوی دانست و افزود: عرصه پژوهش نیازمند تقویت آموزش است و تا وقتی آموزش صحیح و زیرساختی نباشد، امر پژوهش موفق نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: طلبه برای موفقیت در امر پژوهش باید با فضای کتابخانه‌ای جامعه و سایت‌ها و مراکز تخصصی پژوهشی آشنا باشد و بحث های روشی و تبیین مسأله را بداند./978/د101/ی

ارسال نظرات