۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۴۹۶۶۰

نمایش «فصل شیدایی» به مدت 10 شب در بوشهر

خبرگزاری رسا ـ نمایش فصل شیدایی اثر فاخر گروه هنری ستاره صبح از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در استان بوشهر اجرا می‌شود.
فصل شيدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نمایش فصل شیدایی اثر فاخر گروه هنری ستاره صبح از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در استان بوشهراز تاریخ 12لغایت21اسفندماه بمدت 10 روز اجرا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست دبیر برگزاری نمایش فصل شیدایی در نشستی با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نمایش باشکوه فصل شیدایی، کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) و با حمایت سازمان فرهنگی(اوج) به دعوت جمعی از فعالان انقلاب اسلامی استان بوشهر اجرا می شود.

 

داستان های نمایش

 

حجت‌الاسلام زاهد دوست اظهار داشت: در این نمایش داستان هایی از خلقت آدم و هبوط او به زمین، بعثت پیامبر اکرم(ص) و روز مباهله، وقایع غدیرخم و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بی وفایی اصحاب امیرمومنان(ع)، مواعظ امام مجتبی(ع) و وقایع دلخراش و مصایب کربلا، صحنه های جذاب و تاثیرگذار از پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام راحل به کشور هشت سال دفاع مقدس و جنگ های دریایی و شهدای استان و ظهور امام زمان (عج)به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی گفت: این اقدام فاخر فرهنگی به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایتگری رسالت بوذری و با حضور صد بازیگر بومی و چهل نفر از عوامل سینما، تلویزیون و تئاترکشوری بر روی صحنه خواهد رفت.

 

امام جمعه دلوار افزود: این اثر فاخر و تاثیرگذار پیش از این در استانهای خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان و جزیره ابوموسی مورد استقبال باشکوه مردم متدین قرار گرفته است و انتظار می رود در استان ولایتمدار و علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوشهر نیز شاهد استقبال باشکوه مردم از جهت تماشای این اثر فاخر و گران سنگ باشیم.

 

حجت‌الاسلام زاهد دوست گفت: این نمایش فرهنگی در قالب هنر و به صورت جلوه های ویژه همراه باضیافت نور، صدا، نمایش مناسب است و ان شاءلله بتواند تاثیر بسیار خوبی با توجه به تجربیات و اجراهای خوب گذشته برروی مخاطبان خود داشته باشد.

 

اجرای دو صحنه بومی

 

امام جمعه دلوار با بیان اینکه افزون بر داستان ها و صحنه های ذکر شده دو صحنه ویژه به صورت بومی نیز پیش بینی شده است، گفت: این دو صحنه ویژه مربوط به حماسه آفرینی سردار مبارزه با استعمار انگلیسی شهید رئیسعلی دلواری و سردار مبارزه با استکبار جهانی شهید نادر مهدوی می باشد.

 

وی اظهار داشت: در این اقدام ارزشمند فرهنگی نهادهای و مجموعه های فرهنگی و اجرایی متعددی از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، موسسه شهید محلاتی و شورای شهرداری بوشهر و دیگر مجموعه ها و نهادهای اجرایی همکاری و همراهی کردند.

 

زاهد دوست بیان داشت: با همکاری شهرداری بوشهر هر روز تعدادی دستگاه اتوبوس جهت ایاب و ذهاب و انتقال مردم از مرکز شهر به محل اجرای نمایش پیش بینی شده است.

 

نمایش "فصل شیدایی" به مدت 10 شب در بوشهر

 

وی گفت: این نمایش همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تاریخ 12 لغایت 21 اسفندماه هر شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء رأس ساعت 19 در منطقه سرتل در محل پارک لیان شهر بوشهر اجرا خواهد شد.

 

دبیر برگزاری فصل شیدایی در پایان از عموم مردم ولایتمدار استان بوشهر جهت استفاده از این فضای معنوی دعوت به عمل آورد و گفت: هزینه بلیط نمایش از سوی نهادهای مرتبط فرهنگی پرداخت شده است و بازدید برای عموم آزاد است.

 

وی افزود: عملیات اجرای این پروژه در زمینی به مساحت 2/5 هکتار است و طراحی صحنه نمایش فصل شیدایی از اول بهمن ماه دراستان آغاز شده است./833/پ202/ب4

ارسال نظرات