۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۶۹۶

روایتی از زندگی «شهید آبنیکی» در نیمه پنهان ماه

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نیمه پنهان ماه؛ شهید محمد آبنیکی» از سوی انشارات روایت فتح منتشر می‌شود.
نيمه پنهان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه انتشاراتی روایت، کتاب «نیمه پنهان ماه؛ شهید محمد آبنیکی» به قلم مهدیه داودی رکن آبادی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود. 

 

داودی رکن آبادی در رابطه با نگارش خاطرات شهید آبنیکی گفت: همسر شهید معتقد بود تا پیش از ازدواج با شهید زمان به کندی پیش می رفت، اما با ازدواج و شروع روزهای با او، زمان به تندی عبور می‌کرد. به همین دلیل کار را به دو نیمه تقسیم کردم.

 

داودی رکن آبادی  اظهار داشت: به تازگی درحال نگارش کتابی در خصوص زندگی شهید محمد آبنیکی هستم که قرار است پس از اتمام از سوی انتشارات روایت فتح و از مجموعه کتابهای نیمه پنهان ماه منتشر شود.

 

وی افزود: در کار سعی کرده‌ام که مستند بودن را کاملاً حفظ کنم، درعین حال به موضوع حالت داستانی نیز بدهم. زیرا معتقدم که اگر داستان قصه گونه باشد می تواند مخاطب را جذب کند.

 

داودی تصریح کرد: در واقع با روایت لطیف داستانی کتاب از خاطره گویی صرف فاصله گرفته است. سعی کردم تصویرها و مواردی را که همسر شهید بر آن تاکید داشتند را برای مخاطب بیان کنم.

 

نویسنده کتاب نیمه پنهان ماه خاطر نشان کرد: بر مستند بودن کتاب پایبند هستم و همین باعث شده است که یک قصه صرف نباشد.

 

وی بیان کرد: در کارهای مربوط به دفاع مقدس، این نویسنده نیست که کار را انتخاب می کند، بلکه این شهدا هستند که نویسندگان را انتخاب می کنند واین رابطه اصلاً زمینی نیست.

 

داودی با بیان اینکه شهید آبنیکی متولد تهران است، ادامه داد: همسر شهید معتقد بود تا پیش از ازدواج با شهید زمان به کندی پیش می رفت، اما با ازدواج و شروع روزهای با او، به تندی عبور می کرد. به همین دلیل کار را به دو نیمه تقسیم کردم . روایت، روایت یک دستی است اما سعی کردم این کندی و سرعت را در متن کتاب نشان دهم.

 

این نویسنده کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: شاید انجام این کار، انتقاد بسیاری از منتقدان را برانگیزد، اما من به روند معتقد بودم و آن را جزء زیبایی کار محسوب می کنم.

 

براساس این گزارش انتشارات روایت فتح کتاب «نیمه پنهان ماه؛ شهید محمد آبنیکی» به قلم « مهدیه داودی رکن آبادی» را به زودی منتشر می کند./998/د102/ق

ارسال نظرات