۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۷۳۶
آیت‌الله دری نجف آبادی:

ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها، قدرت نخست منطقه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های اقتصادی استکبار جهانی به عنوان قدرت مطلق منطقه به شمار می رود و همه کینه توزی های دشمنان نیز به خاطر اقتدار ایران در منطقه است.
آيت‌الله دري نجف آبادي امام جمعه اراک

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک  امروز 15 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه اراک، با اشاره به انجام مذاکرات هسته‌ای میان 1+5 و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خوشبختانه در مذاکرات هسته‌ای قدم‌های خوبی برداشته شده است.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران نه تنها به دنبال دست یابی به بمب اتم نیست بلکه تولید این سلاح را از سوی هر کشوری حرام و خلاف اخلاق می داند بنابراین گروه 1+5 باید تحریم های اقتصادی را بر علیه ایران لغو کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در مذاکرات دو اصل مورد توافق است، اولاً تحریم‌ها باید یک‌جا و بدون پیش شرط برداشته شود و نیز ایران به سمت بمب هسته‌ای نرود که هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای هم نبوده و به جز این مابقی شعار و حرفی از سوی عناصر فتنه‌گر و دشمنان همچون نتانیاهوست که مثل دلقک‌ها حرف‌های یاوه می‌زند یا مانند جان کری که از سوی دیگر به ریاض سفر کرده و با شورای همکاری و همراهی آمریکایی دیدار می‌کند.

 

امام جمعه اراک گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های اقتصادی استکبار جهانی به عنوان قدرت مطلق منطقه به شمار می رود و همه کینه توزی های دشمنان نیز به خاطر اقتدار ایران در منطقه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی است تا با یادآوری اهمیت این عرصه مهم یادمان باشد که در منطقه خشکی قرار داریم که نباید خودمان هم به توسعه و ایجاد کویر دامن بزنیم بلکه بالعکس باید با همه توان با ایجاد بیابان و کویر مقابله کنیم.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی وظیفه ای همگانی و در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور به شمار می آید و از ارزش والایی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی، مرتع و کشاورزی سه عامل مهم ادامه حیات انسان‌ها هستند که اگر مورد مخاطره قرار بگیرند حیات بشریت نیز تهدید خواهد شد.

 

امام جمعه اراک گفت: وجود پوشش گیاهی در هر سرزمینی سبب جذب نزدیک به 80 درصد آبهای زیرزمینی و جلوگیری از هدررفت بارش ها و نزولات آسمانی است و فقدان پوشش گیاهی زمینه ساز تنها جذب تنها 20 درصدی است که در نتیجه آن شاهد هدررفت آبها و منابع آبی ناشی از نزولات آسمانی می‌شود.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده کمربند شمالی اراک و نیز اطراف مجتمع حوزوی و علمی خاتم الانبیا را تحت کاشت درخت و ایجاد کمربند سبز قرار می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ان شاالله در سال آینده 200 طلبه نخبه، متفکر و اندیشمند علمی در مجتمع می‌گیریم و هدف ارتقا و توسعه فرهنگ و علوم دینی است که باید باجدیت و تلاش روزافزون و حمایت همگانی برای تکمیل و توسعه این بخش فعالیت کرد البته نباید فراموش کرد مجتمع خاتم الانبیا اراک در 30 هزار مترمربع پروژه فعال و پویا و روبه رشد استان به شمار می‌رود.

 

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: زنان و دختران باید بیش از پیش با خصوصیات و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) آشنا شوند و ایشان را به عنوان اسوه حسنه و الگوی برتر انتخاب کنند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) به عنوان چراغ سعادت دنیا و آخرت بشریت می‌باشند و برکت سفره فاطمی در دنیا و آخرت جاودانه است.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری ثمرات و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد افزود: در آستانه سال جدید باید به فکر نیازمندان و همنوعان بود و زمینه شادی اقشار مستضعف و نیازمند جامعه را فراهم کرد./842/پ202/ب4

ارسال نظرات