۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۵۱۴۴۲
سرپرست استانداری استان مرکزی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می تواند بسیاری از توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان را نقش برآب کند.
سرپرست استانداري استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری استان مرکزی امشب در دیدار با خانواده شهدا در اراک، گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول انقلاب برای کشور عزت، سربلندی و استقلال به ارمغان آوردند از این رو حفظ و تقویت آرمان های آنان یک تکلیف همگانی است.



سرپرست استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهدا گل سرسبد جامعه ما بودند که انتخاب شده این راه را پیمودند و ما اکنون در کنار خانواده آن ها هستیم تا بگوییم ما آمده ایم درس بگیریم  و بگوییم سرباز شماییم. 

 

وی تصریح کرد: هشت سال ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام و خانواده آنان، درسی بزرگ برای متجاوزان و بود که بدانند ملت ایران با سلاح ایمان و اراده خود در برابر هر نوع حربه دشمنان پیروز است.


حسن بیگی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می تواند بسیاری از توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان را نقش برآب کند.



وی خاطرنشان کرد: شهدا با ایمان، معنویت، شجاعت و مقاومت به مادیات دنیایی پشت پا زدند و دنیاطلبی نتوانست بر آرمان های والای آنان غلبه کند.

 


سرپرست استانداری استان مرکزی اظهار داشت: امروز استقلال، آزادی، عزت و سربلندی کشور در همه عرصه های ملی و بین المللی، مدیون خون پاک شهدا و خانواده های آنان است و بایستی شاکر نظام و فداکاری های آنان باشیم.



حسن بیگی به همراه مدیران کل اجرایی استان از خانواده های شهدای والا مقام احمد طاهری، حسین طاهری، محمد غلامی، مهدی غلامی و ابوالفضل عابدی دیدار کرد.



شهید احمد طاهری در سال 1339 در اراک متولد شد پس از اتمام دوران متوسطه از طریق بسیج سپاه پاسداران به جبهه های حق علیه باطل رفت و در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 در جبهه اهواز ـ خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به پهلو به مقام والای شهادت نایل آمد.



شهید حسین طاهری در سال 1336 در اراک متولد شد در دوران جوانی از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ 21 اردیبهشت ماه سال 1365 در عملیات فکه محل پیچ انگیزه در اثر اصابت ترکش به درجه شهادت نایل آمد.



شهید محمد غلامی در سال 1348 در روستای بغدادی متولد شد در بیستم اسفند ماه 1361 مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان ولی عصر (عج) اعزام و پس از 30 ساعت حضور در این بیمارستان دراثر شدت جراحت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.



شهید مهدی غلامی در سال 41 در روستای بغدادی متولد شد پس از اخذ مدرک دیپلم برق به خدمت سربازی اعزام شد و در تاریخ پانزدهم فروردین 1362 در منطقه فکه در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.



شهید ابوالفضل عابدی در سال 1344 در اراک متولد شد پس از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اراک به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ هفتم اسفند ماه در عملیات کربلای پنج بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.



گفتنی است، استان مرکزی در طول انقلاب اسلامی شش هزار و 500 شهید، 15 هزار جانباز و یک هزار آزاده را به اسلام اهدا کرده است./842/پ202/ب4

ارسال نظرات