۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۵۲۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ترویج تشیع انگلیسی و مذهب سکولار، از اهداف دشمن است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که زیارت قبور شهدا و به ویژه پیامبر(ص) و ائمه(ع) یعنی زیارت حق و تجدید بیعت، خاطر نشان کرد: زیارت کردن علاوه بر این که شخصیت و روح ما را جلا می بخشد،ارزش ها و آرمان ها اسلامی نیز در جامعه احیا می کند بنابراین نباید اسلام و شیعه را به زیارت و عزاداری خلاصه کنیم که این همان تشیع انگلیسی و مذهب سکولاری است که از اهداف دشمن به شمار می رود.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین نکوداشت«جلوه های فاطمی» از 110 بانوی فاطمی مشهد  به ویژه  فاطمه فکور یحیایی، فعال انقلابی و مادر شهید،که صبح امروز در فرهنگسرای قرآن و عترت شهردای مشهد برگزار شد، با بیا ن این که انقلاب کشورهایی مانند فلسطین، یمن، لبنان و سوریه، حاصل انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما نتیجه فداکاری های مادران شهید کشور است که علاوه بر هدیه کردن فرزندان خود به اسلام، در عرصه های مختلف فرهنگی، تربیتی و سیاسی در پیروزی انقلاب مؤثر بودند.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) الگوی کاملی برای زنان و مردان است، افزود: هیچ  انقلابی در طول تاریخ بدون حضور فرزندان فاطمه(س) صورت نگرفت و مادران شهیدان و کسانی که با فداکاری های خود انقلاب را به پیروزی رساندند از آن حضرت ا لگو داشتند.

حضرت فاطمه(س) الگوی کامل برای زنان و مردان

رحیم پور ازغدی به حضور فعال حضرت فاطمه(س) در تمامی عرصه های  تربیت، اجتماعی و سیاسی اشاره و خاطر نشان کرد: لزوم موفق بودن بانوان در امر خانه داری، جدا کردن فعالیت های اجتماعی و سیاسی از امور مربوط به خانه نیست، همان طور که الگوی زنان عالم آن را به خوبی ایفا کردند و  در طول انقلاب و نیز امروز بانوانی  هستند که با حفظ کرامت و عفت از فعالان موفق به شمار می آیند و در امور زندگی نیز بهترین هستند.

ترویج تشیع انگلیسی و مذهب سکولار، از اهداف دشمن است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیات 4تا6 سوره محمد(ص) درباره مقام شهدا ، خاطر نشان کرد: مقام شهیدان  همیشه ارزشمند خواهد بود  تا آن جا که خداوند،  طبق آیه فوق به صورت مستقیم شهدا را وارد بهشت می  کند؛ برگزاری مراسم های  زیارت شهیدان و به ویژه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) زیارت ساختمان و نام افراد و زیارت سوری بی روح نیست بلکه زیارت حق و  تجدید بیعت است .

وی در ادامه گفت: زیارت جهت این  است که علاوه بر این که شخصیت و روح ما را جلا می بخشد،ارزش ها و آرمان ها را نیز در جامعه احیا می کند بنابراین نباید اسلام و شیعه را  به زیارت و عزاداری خلاصه کینم که این همان تشیع انگلیسی و مذهب سکولاری است که از اهداف دشمن به شمار می رود.

رحیم پور ازغدی به بیان امام خمینی(ره) درباره چگونگی انتقال تاریخ  انقلاب اشاره و تشریح: تاریخ انقلاب بی نظیر مردم ایران را همان گونه که بود ثبت کنید، توجه داشته باشید که چه مسؤولیتی بر عهده شماست  درواقع باید هدف از قیام مردم را نشان دهید و شفاف کنید.

اولین تظاهرات انقلاب را زنان رقم ردند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به این که پیامبر(ص) جایگاه شخصیتی و حقوقی زنان را تحول و ارتقا بخشیدند، خاطر نشان کرد: معرفی زن سکولار، غرب زده و بی حجاب که با دستور کشف حجاب آزاد شدند، یکی از تحریف هایی است که در تاریخ اسلام انجام شده است چرا که زنان از صدر اسلام در زمان پیامبر(ص)، کربلا، واقعه عاشورا، غدیر  و نیز تا ظهور حضرت مهدی(عج) همیشه حضور داشتند.

وی اظهار کرد: زنان متعهد، آگاه و عفیف که انقلاب کردند و در صحنه بودند و اولین تظاهرات انقلاب را در 17 دی1356 علیه کشف حجاب رقم زدند و نشان دادند  که با حفظ حجاب و عفت می توانند علاوه بر حضور در کانون خانواده در عرصه های اجتماعی و سیاسی نیز حضور داشته باشند.

رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: مادران شهدا با نثار خون فرزندان خود در دفاع از اسلام و در خط دوم مقدم جبهه ها حضور و فداکاری کردند در حقیقت  زنان انقلاب ما،مجاهد و فداکاری خود را زنان کربلا آموختند .

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  به شجاعت، صراحت و صداقت زنان فعال انقلابی اشاره و برخی از فعالیت های ان ها را بیان کرد: تکثیر اعلامیه های امام، حضور در جلسات سیاسی و تظاهرات، آموزش عملیاتی مسلحانه، جلسات تفسیر قرآنف صرف و نحو عربی، انتقال اسلحه،خدمت به مناطق محرومف نقش مجالس های زنانه و محفل های انقلابی و سیاسی نمونه های از این فعالیت ها بودند.گفتنیاست در پایان این مراسم، تندیس جلوه های فاطمی مزین به سور کوثر توسط همسر شهید نورعلی شوشتری به فاطمه فکور یحیایی(مادر حسن رحیم پور ازغدی) تقدیم شد./844/پ202/ج

ارسال نظرات