۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۵۲۳۰۳

وعده موزه مطبوعات در شهر اولین ها محقق نشده است

خبرگزاری رسا ـ انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی از تعلل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای راه اندازی موزه مطبوعات در خانه حریری تبریز، ابراز تأسف کرد.
روزنامه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی در واپسین روزهای سال 93 و در آستانه سال جدید در بیانیه ای با بیان این‌که تدبیر و تدبر، دور اندیشی و آینده نگری را سرلوحه امور قرار دهیم، بر کاشتن نهال دوستی به جای خاشاک کبر و حسد تأکید کرده است.


در این بیانیه با تبریک ایام خجسته نوروز و گرامیداشت ایام سوگواری یاس سپید تشیع، ایامی سرشار از معنویت توام با سربلندی را برای فعالان رسانه ای آذربایجان و پاسداران عرصه اطلاع رسانی مسألت شده است.

 

در این بیانیه با اشاره به این‌که سال 93 با تمام پستی ها و بلندی هایش رو به پایان است، افزوده شده است: انتظارات اهالی رسانه از برخی مسؤولان در سطح استان در خصوص ساماندهی وضعیت شاغلان این هنر محقق نشده است.

 

در بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی ابراز امیدواری شده است: در آغازین روزهای سال جدید با ساماندهی و ضابطه مند شدن فعالیت رسانه ای با تفویض اختیارات قانونی به تشکل های مطبوعاتی، راه برای سوء استفاده های احتمالی برخی فرصت طلبان بسته شود.

 

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه سال هاست فقدان پاسخگویی برخی از مدیران در کنار نبود انتقاد پذیری آنها به عنوان یک آفت بزرگ در حوزه رسانه مطرح بوده و مشکلات زیادی را پدید آورده است، اظهار امیدواری شده است: در سایه سیاست های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این روند در آذربایجان شرقی اصلاح شود.

 

در بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان با اشاره به اینکه کهن شهر تبریز در حوزه مطبوعات و رسانه ظرفیت لازم و کافی برای داشتن موزه مطبوعات را داشته و بسترهای لازم برای راه اندازی این موزه فراهم است، خواستار ایجاد موزه مطبوعات در شهر اولین ها شده است.

 

در این بیانیه از تعلل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای راه اندازی موزه مطبوعات در خانه حریری تبریز، ابراز تاسف و از مسوولان ذیربط درخواست شده با تحقق این امر، هدیه ای فراموش نشدنی به روزنامه نگاران استان داده شود.

 

انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی در پایان این بیانیه ضمن پاسداشت حرمت اندیشه و قلم و قدم همه فعالان رسانه ای استان که مطالب آنها در چارچوب اطلاع رسانی صریح و شفاف بر اساس همه آموزه های دینی و مقررات جمهوی اسلامی، شرافت انسانی و اخلاق حرفه ای منتشر می شود، از همه مدیران استان درخواست کرده تا برای حفظ ارزش های انسانی و اسلامی و اعتلای جایگاه فرهنگ و رسانه، تعامل خود با نمایندگان رسانه های گروهی را بیش از گذشته افزایش دهند./935/د102/ب4

ارسال نظرات