۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۵۳۶۴۰
در سالروز ولادت حضرت فاطمه؛

مداحان خراسان شمالی با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: 45 مداح برگزیده این استان در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.
ديدار مداحان كشور با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام هادی مفیدی، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اعزام 45 نفر از مداحان و ذاکران برگزیده این استان به تهران برای دیدار با رهبر معظم انقلاب خبر داد و افزود: این دیدار مطابق روال همه ساله، جمعه هفته جاری، بیست و یکم فروردین ماه مصادف با بیستم جمادی الثانی و سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) انجام می شود.

 

وی افزود: هر سال در سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند که امسال نیز به همت نهاد تبلیغات اسلامی دیدار دو هزار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از 31 استان کشور با رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام مفیدی با بیان این که در همین راستا 45 نفر از مداحان برادر و خواهر عضو کانون مداحان و شاعران آیینی استان خراسان شمالی نیز به تهران اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد مراسم دیدار سالانه مداحان با معظم‌له به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره) انجام می شود.

 

به گفته وی در این دیدار طبق روال سال های گذشته ابتدا شماری از مداحان و شعرای آیینی اهل بیت(ع) در مدح و منقبت خاندان عصمت و طهارت(ع) مداحی و اشعار خود را قرائت می کنند و پس از آن از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره مند خواهند شد.

 

حجت الاسلام مفیدی خاطرنشان کرد: دیدار مداحان و ذاکران با معظم له به منظور تقدیر از مداحان تأثیرگذار برگزار می شود و در این راستا آن دسته از مداحانی که تاکنون به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف نشده اند با معظم له دیدار می کنند تا از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره مند شوند.

 

وی اضافه کرد: همچنین تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم و بهره‌مندی معنوی زیارت مرقد نورانی کریمه اهل بیت(ع) از برنامه‌های بازگشت کاروان مداحان استان محسوب می شود.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: افزون بر اعزام مداحان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، به این مناسبت بر اساس ابلاغیه ارسالی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، در سطح مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور، در مجموع 400 مراسم شعرخوانی و بزرگداشت حضرت فاطمه(س) با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه برگزار می‌شود. 

 

حجت الاسلام مفیدی در ادامه با اشاره به تعداد مداحان فعال در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه این استان حدود هزار و 200 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) فعالیت می کنند که از این تعداد 958 مداح با عضویت در کانون مداحان استان ساماندهی شده اند.

 

وی با یادآوری این که کانون مداحان خراسان شمالی از سال 85 به منظور ساماندهی امور مربوط به این قشر در استان راه اندازی شده و در حال حاضر نیز دفاتر نمایندگی کانون در تمامی شهرستان های خراسان شمالی فعال است، افزود: کانون مداحان وابسته به نهاد تبلیغات اسلامی متولی اصلی امور مربوط به مداحان و شعرای آیینی بوده و یک تشکل میان تخصصی و واسط بین نهاد تبلیغات اسلامی و مداحان محسوب می شود.

 

حجت الاسلام مفیدی اضافه کرد: از تعداد 958 مداح عضو کانون مداحان استان خراسان شمالی، 627 مداح برادر و 331 مداح خواهر هستند که 776 نفر از آنها در مناطق شهری و 192 نفر نیز در روستاهای استان فعالیت می کنند.

 

به گفته وی مداحان و ذاکران خراسان شمالی اجرای برنامه های عزاداری و مذهبی ماه های محرم، صفر و رمضان و نیز ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) را بر عهده دارند.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در این استان هزار و 66 هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 866 هیأت ثبت شده و 200 هیأت به صورت ثبت نشده فعالیت می کنند.

 

بر پایه این گزارش از تعداد کل هیئات موجود در استان 804 هیأت ویژه برادران و 262 هیأت نیز به صورت اختصاصی برای خواهران فعالیت می کنند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات