۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۵۴۱۵۶
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه:

آل سعود تحمل اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی با اشاره به این که آل سعود تحمل اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: آل سعود می داند که اگر انقلاب اسلامی یمن و گرایش این کشور به اهل بیت(ع) به نتیجه برسد تأثیرات فراوانی بر روی عربستان خواهد داشت، از همین رو دست به حمله نظامی زده تا از ادامه روند انقلاب جلوگیری کند.
حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه های علمیه عصر امروز در همایش آداب حضور ویژه طلاب و روحانیان عمره گزار که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اسرار مناسک حج گفت: مناسک حج و عمره ماکت و نمونه کامل از معارف دین است.

 

وی افزود: در مناسک حج اصول و فروع دین استفاده شده است، زیباترین جایی که انسان می تواند تجلیات توحید، نبوت، معاد و فروعات دین را مشاهده کند در سفر حج و عمره است؛ بنابراین انسان باید از تمامی این لحظه های استفاده کند.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که بهترین زمان برای خود سازی ایام سفر حج و عمره است، اظهار داشت: از زمان اجرای نخستین مناسک عمره که غسل برای احرام است روند خودسازی آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: پوشیدن لباس احرام نمادی از محشور شدن در صحرای قیامت است، راز پوشیدن لباس احرام این است که انسان از خداوند درخواست می کند همان گونه که لباس احرام سفید است جان و باطن او را نیز سفید کند.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به ضرورت توجه به معانی بلند اذکار در سفر عمره ابراز داشت: طلاب سعی کنند تا در زمان انجام مناسک و بیان اذکار به معانی آن توجه داشته باشند، این لحظات بسیار گران بها بوده و نباید از دست داده شود.

 

وی عنوان کرد: در انجام اعمال نباید شتاب زده عمل کرد، چه کسی در لحظه وصال دوست با عجله عمل می کند؛ اعمال باید با تأمل و تأنی کامل انجام شود؛ انسان در تمامی این دوران باید از خداوند بخواهد تا ناخالصی های وجودش را از بین ببرد؛ توجهات در مناسک این عبادت را شیرین تر کرده و تأثیرگذاری آن را افزایش می دهد.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به فلسفه ادای نماز در پشت مقام ابراهیم خاطرنشان کرد: جای پای حضرت ابراهیم(ع) بدان معنا است که اگر انسان خواستار رسیدن به مقامات عالیه است باید از پیامبران، ائمه طاهرین(ع) و جانشینان ایشان تبیعت کامل و صد در صد داشته باشد.

 

وی با بیان این که برای نشر معارف اسلام  نباید از هیچ تلاشی کوتاهی کرد، گفت: انسان باید معارف حج همانند هروله و سعی  را در زندگی روزمره خود اجرا کرده و تلاش خود در زندگی را افزایش دهد.

 

وی افزود: شرایط کنونی عربستان به گونه ای نیست که فعالانه بتوان در آن فعالیت های تبلیغی انجام داد، البته این مسأله به معنای برخورد منفعلانه نیست؛ خوشبختانه جایگاه اهل بیت(ع) جهانی بوده و سرعت نشر معارف مکتب ایشان در سراسر کره خاکی بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام زمانی با بیان این که جاذبه های مکتب اهل بیت(ع) موج های حقیقت را در جهان به پا کرده است، اظهار داشت: زمانی در بسیاری از کشورهای جهان پیرو مکتب اهل بیت(ع) وجود نداشت اما خوشبختانه امروزه اوضاع تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به این که آل سعود تحمل اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، ادامه داد: آل سعود می داند که اگر انقلاب اسلامی یمن و گرایش این کشور به اهل بیت(ع) به نتیجه برسد تأثیرات فراوانی بر روی عربستان خواهد داشت، از همین رو دست به حمله نظامی زده تا از ادامه روند انقلاب جلوگیری کند.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در پایان سخنانش ابراز داشت: محدودیت هایی که برای شیعیان در سراسر جهان انجام می شود دارای ارزش است، در آینده خواهیم فهمید چه حرکت بزرگ و مهمی را آغاز کرده ایم، به یقین آینده روشن است./1323/پ201/ف

ارسال نظرات