۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۴۳۵۸
استاد حوزه علمیه بابل:

سیره اهل بیت بهترین راه برای زندگی سعادتمندانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل به دستورات اسلام برای زندگی سعادتمندانه پرداخت و گفت: دین، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بهترین نظریه پردازی را در این زمینه دارند و راهکارهای خوبی را به ما در جهت نظارت، هدایت و تصمیم گیری درست ارائه نمودند و آن صبر و تقوا است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل عصر امروز در درس اخلاق خود  در بابل به نیازهای معنوی جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در جهانی زندگی می کنیم که از آن با عناوین مختلفی همچون عصر تکنولوژی و عصر اطلاعات یاد می شود و این امر پیچیدگی و گاهی سردرگمی هایی را به دنبال دارد.

 

وی افزود: برای مقابله با چنین اوضاعی و جهت کنترل این سردرگمی ها و گرفتاری ها، گاهی ادارات عریض و طویل و سازمان های مختلفی به وجود می آید تا چنین اوضاعی را مدیریت و پردازش و نظریه پردازی کنند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی غربی بابل به دستورات اسلام برای زندگی سعادتمندانه پرداخت و گفت: دین، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بهترین نظریه پردازی را در این زمینه دارند و راهکارهای خوبی را به ما در جهت نظارت، هدایت  و تصمیم گیری درست ارائه نمودند و آن صبر و تقوا است.

 

وی با اشاره به آیه 186 سوره آل عمران به جایگاه صبر و تقوا در تأمین زندگی توأم با آرامش پرداخت و ادامه داد: تقوا و صبر از ابزارهای معنوی ای هستند که انسان می تواند به وسیله آنها  سختی ها را در زندگی پشت سر بگذارد و اسباب توجه و الطاف الهی را فراهم آورد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده محبت را گشاینده قفل های بزرگ در زندگی دانست و تصریح کرد: محبت، مهربانی، احسان نیکی کردن به دیگران، صفات پسندیده و ممدوحی است که هم از نظر عقل، هم از نظر عرف و هم به لحاظ شرع مورد تأیید و تاکید است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان ای که همه جوامع بشری برای فاعل صفت محبت احترام قائل هستند، گفت: بهترین نیکی ها نیکی به پدر و مادر است که خداوند در قرآن، بارها و بارها صراحتاً یا تلویحاً، انسانها را به احسان و نیکی کردن به پدر و مادر امر فرموده است.

 

وی افزود: احترام و احسان به پدر و مادر تنها اختصاص به شریعت اسلام ندارد بلکه همه جوامع بشری و شرائع آسمانی در طول تاریخ مورد تاکید قرار دادند.

 

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به سیره برخی پیامبران در خصوص نیکی به والدین خاطرنشان کرد: حضرت نوح و ابراهیم(ع) برای پدر و مادر خود دعا کردند و حضرت یحیی(ع) امر به احسان نسبت به پدر و مادر شد و حضرت عیسی(ع) نسبت به مادرش امر به نیکی شد.

 

وی ادامه داد: نیکی به پدر و مادر دارای برکات دنیوی و اخروی بسیاری است و به همین دلیل بر اساس سبک اسلامی کسانی که به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستند باید همواره رضایتمندی والدین را در زندگی خود کسب کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات