۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۷۸۶
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

نباید تصور کرد که دشمن با صداقت و راستی به میدان مذاکره آمده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه قم با اشاره به بد عهدی آمریکا گفت: آنچه که تجربه ثابت کرده و ما می دانیم این است که دشمنان اسلام اهل خدعه و فریبکاری هستند، این دشمنان پایبند به تعهدات خود نیستند؛با توجه به بد عهدی طرف های مقابل بعید است که توافق و بیانیه به نتیجه برسد.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیر باز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مذاکرات هسته ای سوییس و بیانیه لوزان گفت: آنچه که تجربه ثابت کرده و ما می دانیم این است که دشمنان اسلام اهل خدعه و فریبکاری هستند، این دشمنان پایبند به تعهدات خود نیستند.


وی افزود: با توجه به بد عهدی طرف های مقابل بعید است که توافق و بیانیه به نتیجه برسد، اخیرا سخنگوی کاخ سفید گفته که ما در زمینه جزئیات و رفع تحریم ها باید گفت وگو کنیم و به صورت مرحله به مرحله تحریم ها را به تعلیق در آوریم.


رییس دانشگاه قم سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که« آمریکا قابل اعتماد نیست» را تیزبینانه خواند و اظهار داشت: ایران برای چندمین بار به جهانیان نشان داد که دشمنان اسلام به تعهدات خود پایبند نیستند، از همین رو هیچگاه نمی توان به طرف های غربی به ویژه آمریکا اعتماد کرد.


وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که«درمیان گذاشتن جزئیات مذاکرات با مردم و نخبگان مصداق همدلی است» ادامه داد: دستورات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه واجب الاطاعت است و همه باید تبعیت کنند، اگر کسی از دستورات ایشان سرپیچی کند گناهکار محسوب می شود.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به دولت برای برگزاری جلسه مشترک با منتقدان روند مذاکرات ابراز داشت: مشورت یک اصل مهم و کلی در اسلام است، امام علی(ع) در همین زمینه می فرماید هرکس مشورت کند در عقل مردم شریک شده و از آن استفاده می کند.


وی عنوان کرد: هرکس و در هر مقامی که باشد باید انتقادهای سازنده و دلسوزانه را به جان و دل بپذیرد و به نظرات ارائه شده اعتنا کند، اگر درتبادل نظرها طرف مقابل سخنی حق را مطرح کرد باید پذیرفته شود، همچنین اگر سخنی برای گفتن نداشت باید او را قانع کرد.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عهد شکنی و خصومت طرف های مقابل به ویژه آمریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) می فرماید جنگ نوعی خدعه است، از همین رو جنگ ایجاب می کند که باید همانند دشمن با خود او برخورد کرد؛ بنابراین اگر در مسأله ای احتمال فریبکاری دشمن می رود باید تیزبینانه عمل کرد، نباید تصور کرد که دشمن با صداقت و راستی به میدان مذاکره آمده است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات