۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۵۶۱۰۰
استاد حوزه علمیه بابل:

شکست آل سعود در یمن زمینه ساز تحولات بزرگی در منطقه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، شکست عربستان سعودی را محتمل دانست و خاطرنشان کرد: ملت مقاوم و انقلابی یمن با اراده و عزم والای خود رژیم متجاوز ضد انسانی سعودی را شکست خواهند داد و منطقه شاهد تحولات بزرگی در راستای بیداری اسلامی خواهد بود
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان این که آل سعود با حمله به یمن سرنگونی خود را رقم زده است، گفت: حمله ارتش آل سعود به یمن ناشى از خامى و بى‏تجربگى چند شاهزده خودشیفته سعودى مانند محمد بن سلمان است که اخیرا در مسند قدرت در این کشور قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: بر اساس تجارب نظامی هیچ قدرت کلاسیک نظامى نمی تواند مقاومت گسترده مردمى و یا یک نیروى چریکى و نامتقارن را صرفا با حملات هوایى نابود و یا وادار به تسلیم کند.

 

امام جمعه گتاب با اشاره به این که گزینه نبرد زمینى آل سعود علیه یمن نیز محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: به همان اندازه که سعودى‏ها و هم‏پیمانانش در جنگ زمینى‏ ناکارآمد هستند، حوثى‏ها کوله‏بارى آکنده از تجارب جنگ‏هاى چریکى بر دوش داشته و انگیزه و شجاعت بالایى در دفاع از خود دارند.

 

وی با قیاس حملات آل سعود با حملات رژیم صهیونیستی با غزه و جنوب لبنان، اذعان کرد: مقایسه حملات سعودى‏ها با حملات صهیونست‏ها به غزه، نشانگر این واقعیت است که عملیات «طوفان قاطع» سعودى‏ها در یمن هم مانند ارتش رژیم صهیونیستى متمرکز بر قتل‏عام کودکان و زنان و سالخوردگان است.

 

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: این کشتار بیگناهان جهت به زانو در آوردن ملت‏هاى مقاوم و انقلابى در یمن هم راه به جایى نخواهد برد و بلکه بینى سعودى‏ها را به خاک خواهد شد.

 

وی با بیان این که مردم عربستان سعودی از حاکمیت آل سعود به ستوه آمده اند، تصریح کرد: ما به‏جاى نام بردن از عنوان کشور عربستان، از واژه‏هایى چون رژیم آل سعود، دولت سعودى و خاندان آل سعود استفاده می کنیم تا نشان‏دهنده سیطره غیرقانونى قبیله دست‏نشانده آل سعود بر سرزمین حجاز و سرزمین وحی است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به اهداف عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: عربستان براى کشورهاى تولیدگر و فروشنده سلاح که عمدتاً در شوراى امنیت صاحب راى مؤثر هستند؛ خریدارى سودمند است و یکی از علل صادر شدن قطعنامه اخیر ضد یمن شورای امنیت را در این مسأله جستجو کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گتاب بابل با استناد به گزارشات برخی از مؤوسسات معتبر بین المللی در خصوص خرید های نظامی عربستان خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود با افزایش بى‏سابقه هزینه‏هاى نظامى، این کشور را به بزرگترین خریدار سلاح در جهان تبدیل کرده است.

 

وی ادامه داد: در حالی که هزینه‏هاى نظامى کشورهاى جهان طى یکسال گذشته تغییر عمده‏اى نداشت و عربستان نیز در سال هاى اخیر از سوى هیچ کشورى تهدید نشده است، اما عربستان با خرید یکصد میلیارد دلار سلاح از کشورهاى آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، شاهد بیشترین هزینه‏هاى نظامى بوده است.

 

حجت الاسلام تقی پور به علل حمایت غرب از رژیم پادشاهی و دیکاتوری سعودی علیرغم دادن شعار دموکراسی اذعان کرد: غرب طبیعى است که عربستان را مرغ تخم طلاى خود دیده و مى‏کوشد به سیستم پوسیده آن صدمه‏اى وارد نشود.

 

امام جمعه گتاب بابل با بیان این که رژیم سعودی جدا از بحران‏هاى داخلى، نگران گسترش قدرت و نفوذ ایران است ادامه داد: نظام پادشاهی و وهابی سعودی مى‏کوشد در عملیات علیه یمن اهدافی نظیر تعمیق شکاف شیعه  سنى، ایجاد و تعمیق شکاف فارس، عرب‏، گسترش ایران‏هراسى‏ و دور کردن توجهات از اقدامات داعش‏ را دنبال کند.

 

وی افزود: ایجاد سلطه بر یمن و تأمین امنیت مرزهاى عربستان، ایجاد کاریزما براى شاه جدید، ایجاد تسویه‏هاى درونى درون‏حکومتى، اعمال فشار به ایران در میانه مذاکرات هسته ‏اى، دورکردن خطر از رژیم دیکاتوری بحرین‏، نزدیکتر شدن به رژیم صهیونیستی از طریق بزرگتر دانستن خطر ایران و تقویت محوریت عربستان در جهان عرب ازاهداف دیگر رژیم آل سعود در حمله به ملت مظلوم یمن است.

 

حجت الاسلام تقی پور در ادامه شکست عربستان سعودی را محتمل دانست و خاطرنشان کرد: ملت مقاوم و انقلابی یمن با اراده و عزم والای خود رژیم متجاوز ضد انسانی سعودی را شکست خواهند داد و منطقه شاهد تحولات بزرگی در راستای بیداری اسلامی خواهد بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات