۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۵۸۳۵۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

جنایات آل سعود در یمن آسیب جبران‌ناپذیری بر وحدت جهان اسلام وارد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به تجاوز آل سعود به خاک یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور، گفت: آنچه که در یمن رخ می‌دهد آسیب جبران ناپذیری برای وحدت جهان اسلام است، اراده و خواست ملت، شکل دهنده آینده کشورها است و هرگونه کشتار و برادرکشی و آوارگی بی گناهان در اسلام محکوم است.
ملا محمد محمدي

ملا محمد محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به تجاوز آل سعود به خاک یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور، اظهار داشت: آنچه که در یمن رخ می دهد آسیب جبران ناپذیری برای وحدت جهان اسلام است، اراده و خواست ملت، شکل دهنده آینده کشورها است و هرگونه کشتار و برادر کشی و آوارگی بی گناهان در اسلام محکوم است.

 

امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه تأکید کرد: در جنگ یمن علاوه بر کشته شدن مسلمانان و تخریب زیربنای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آینده زندگی مردم نابود شده است و تنها راه حل مشکل یمن گفت وگوی یمنی، یمنی است و ما اهل سنت این رفتار زشت، ناپسند و غیر اسلامی را محکوم می‌کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تنها برندگان جنگ و جدال در بین مسلمانان هستند، از این رو هدف دشمنان اسلام این است که بر خواست و اراده ملت ها حکومت کنند.

 

محمدی اظهار داشت: اسلام همواره بر مردم سالاری، صلح، وحدت و استقرار امنیت تأکید دارد و ما هم بر این عقیده هستیم که جنگ یمن، جنگ مذهبی و طائفه ای نیست و ستیز میان دو مذهب، خواسته استکبار و هدف آنها است، از این رو هوشیاری برخی از کشورهای اسلامی در عدم شرکت در جنگ یمن نشانه تمایل جهان اسلام به حل اختلاف است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به سابقه سازمان ملل گفت: سازمان ملل تمام جنایت ها را می‌بیند و هیچ کاری برای حل و رفع آن انجام نمی‌دهد و در واقع هدف شایسته و بایسته ای در اصلاح بین مسلمانان ندارد و باید این جنایت ها را محکوم می کرد تا مردم مسلمان دچار این همه خسارت و گرفتاری نشوند.

 

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده در بحث هسته ای حمایت کرده اند، در همین راستا باید با ایجاد محیطی امن و حمایت همه جانبه، آنان را در تحقق اهداف تعیین شده نظام یاری داد.

 

محمدی با اشاره به تحریم های همه جانبه علیه کشور ایران افزود: الحمدلله ملت ایران با توان و درایت، تحریم ها را تحمل کردند و اگر لازم باشد سال های متوالی تحمل خواهند کرد و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کرده و از ملت و خاک خود دفاع خواهند کرد.

 

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد، در صورتی توافق قابل قبول است که عزت ملت و مردم ایران حفظ شود و تیم مذاکره کننده باید تمام تلاش خود را کرده و از حقوق ملت ایران دفاع کند./967/ت302/ح

ارسال نظرات