۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۵۸۳۷۷
دبیر ستاد تفسیر آذربایجان‌شرقی:

قرآن، قانون و منشور زندگی سعادتمند است

خبرگزاری رسا ـ حجت اسلام سیدی‌ثانی گفت: ستاد تفسیر به دنبال گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه الگوهای عملی زندگی در میان مردم و جامعه است.
حجت الاسلام سيدي ثاني

حجت الاسلام سیدحسین سید‍‌ی‌ثانی، دبیر ستاد تفسیر استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: ستاد تفسیر استان آذربایجان‌شرقی با توصیه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با عنایت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان تأسیس شده است.


وی ادامه داد: از اهداف تأسیس ستاد تفسیر گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه الگو های عملی زندگی در میان مردم و جامعه می باشد، چراکه اعتقاد بر این است؛ قانون اساسی و منشور زندگی سعادتمند یک مسلمان و حیات طیبه حقیقی، تمسک به آموزه های قرآن عظیم الشأن است.


دبیر ستاد تفسیر استان آذربایجان شرقی افزود: حکومت قرآن در جامعه به معنای واقعی کلمه در تمام ابعاد زندگی اعم از مسائل سیاسی، اقتصادی، آموزش و پرورش، صنعت، روابط اجتماعی و دیگر امور زندگی، عامل اعاده عزت و عظمت اسلام است.


وی عزت و عظمت صدر اسلام را به جهت حکومت قوانین قرآن در جامعه آن روز به دست نبی مکرم اسلام دانست و افزود: گمشده امروز جامعه اسلامی دوری از معارف و حقایق قرآنی است، ائمه قرآن ناطق اند، نور واحد و در طول هم هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تصریح کرد: ستاد تفسیر در راستای احیای جامعه قرآنی تأسیس شده است و تأکیدات مقام معظم رهبری این است که بعد از قرائت قرآن تدبر و تحقق معارف قرآنی در جامعه است.


وی خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس ستاد تفسیر قرآن در بانک ها، ادارات و مراکز نظامی و ... به صورت ماهانه یا هفتگی موفق به برگزاری حدود 150 جلسه تفسیر با بهره گیری از اساتید مجرب و با توصیه های ائمه جمعه استان بوده ایم.


حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که شکایت نبی مکرم اسلام در قیامت مهجور ماندن قرآن در جوامع اسلامی است، ادامه داد: وضعیت موجود با توجه به شرایط و توسعه استانی بسیار ناچیز لوده، امید است جلسات در سال جاری تا 500 جلسه افزایش یاید.


وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن نه کتاب اموات، بلکه کتاب احیا و حیات است، اگر قرآن در این دنیا زوایای زندگانی انسان را بر اساس رضایت الهی تنظیم نکند در آخرت استمداد از قرآن ممکن نخواهد بود، در روایت آمده که قرآن را بخوان و تعالی بگیر، کسانی که در دنیا قرآن را قرائت و عمل کرده اند خواهند توانست قرآن را بخوانند و بالا روند./854/ت303/ب4

ارسال نظرات