۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۵۸۴۰۴
آیت الله شبستری:

مذاکرات دولتمردان را از ماهیت اصلی دشمنان غافل نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از سکوت ننگین مدعیان حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل ملت در برابر کشتار وحشیانه مردم یمن گفت: حمایت از ظالم و بی‌توجهی به مظلوم ماهیتی جدانشدنی از ذات استکبار و استعمار غرب است، بنابراین دولتمردان بایستی با توجه به حوادث اخیر یمن در میز مذاکره با غرب حاضر شوند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز با بیان این‌که توفیق انجام سنت حسنه اعتکاف فرصتی ارزشمند برای محاسبه و تهذیب نفس است، اظهار داشت: اگر طلب مغفرت و آمرزش بین مردم وجود داشته باشد، عذاب نابودکننده الهی نازل نمی شود.


وی با بیان این‌که رجب ماه توبه و استغفار است و اعتکاف نیز که بعد از انقلاب بین مردم گسترش یافته سبب خیر و برکت های زیادی می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از عبادت‌های پرفضیلت است که دارای ثواب بی‌شمار به ویژه در ماه رجب، ایام البیض و دهه آخر ماه مبارک رمضان است.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نقش اعتکاف در مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار مهم است، افزود: اعتکاف اثرات معنوی بسیاری دارد و سبب معنویت خود معتکف و شهر و روستا نیز می‌شود؛ بهتر است اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان نیز در مساجد مختلف کشورمان برگزار شود.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: کشور ما به جهت توانمندی های نظامی و دفاعی که دارد؛ دشمن نمی تواند جنگ نظامی علیه کشورمان داشته باشد، از این رو جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را از سال‌ها پیش آغاز کرده که برگزاری برنامه هایی همچون اعتکاف می‌تواند بهترین روش برای مقابله با اعتکاف باشد.


آیت‌الله شبستری با اشاره به این‌که هر ساله آمار معتکفان آذربایجان شرقی رو به افزایش است، گفت: امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران احیاگر سنت حسنه اعتکاف بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال به سال این سنت رونق می‌گیرد و الان با حضور صدها هزار نفر در مساجد سراسر کشور این سنت حسنه رواج پیدا کرده و برگزار می‌شود.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که در کل کشور بیش از 70 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می دهند، افزود: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی غرب، حضور پرشور جوانان در سنت حسنه اعتکاف موجب شکرگزاری است، معتکفان از علایق دنیوی جدا شده و در خانه خدا معتکف شده‌اند و به یقین عنایات خاص خداوند شامل حال آنها خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اسف‌بار مردم مظلوم یمن در جریان تجاوز آشکار نظامی آل سعود اظهار داشت: مردم یمن مظلومانه در برابر سعودی‌ها ایستاده‌اند و وظیفه امروز شما معتکفان دعا برای حال آنان است و اگر در این شرایط سعودی‌ها به پیروزی ‌برسند، انقلاب مردم یمن چندین سال به تعویق خواهد افتاد.


امام جمعه تبریز با انتقاد از سکوت ننگین مدعیان حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل ملت در برابر کشتار وحشیانه مردم یمن گفت: حمایت از ظالم و بی‌توجهی به مظلوم ماهیتی جدانشدنی از ذات استکبار و استعمار غرب است، بنابراین دولتمردان بایستی با توجه به حوادث اخیر یمن در میز مذاکره با غرب حاضر شوند./935/پ202/ح

ارسال نظرات