۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۵۸۵۲۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

معماری اسلامی ایرانی معیار ساخت و سازهای شهری قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت استفاده از معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای شهری تأکید کرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع شوراهای اسلامی استان بر ضرورت وحدت و همدلی اعضای شورا تأکید کرد و گفت: رمز آبادانی و پیشرفت کشور و استان در گرو وحدت رویه اعضای شورای اسلامی است.

 

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی با گرایش های مختلف با اعتماد مردم بر کرسی عضویت شورا نشسته اند که باید براساس این اعتماد، با همدلی در جهت خدمت به مردم گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که نداشتن همدلی باعث ضربه زدن به شوراها می شود، گفت: هدف از تشکیل شوراها پیشرفت شهر، شهرستان، روستا، عمران و آبادانی و نظم است که اگر وحدت، انسجام و همدلی وجود نداشته باشد، دست یافتن به اهداف میسر نخواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر شوراها نتوانستند به آن جایگاه خود که براساس قانون اساسی، دین و قرآن برای خدمت به مردم مشخص شده، دست یابند، باید به درون خود بنگرند و مشکلات را در آنجا بررسی کنند و قبل از آن که به بیرون محدوده شوراها نقد و اعتراض شود، درون خود را بررسی و مشکلات را حل و برطرف کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شوراهای اسلامی باید یک نظرسنجی در شهر و روستاها انجام دهند و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند، خاطرنشان کرد: ارزیابی خدمات شو بهترین راهنما در جهت پیشبرد کارها، برنامه ها و اهداف شوراها است.

 

وی، قانون را ملاک و خط اصلی فعالیت ها دانست و با بیان این که همه کارها، برنامه ها و امور باید براساس قانون انجام شود، خاطرنشان کرد: شوراها نباید از موقعیت و جایگاهی که دارند، به نفع خود استفاده کنند و باید همواره توجه آنان به امور مردم باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پایه و اساس شوراها ایمان و توکل به خدا با پشتوانه مردمی است، افزود: حق مردم است که در مسائل شهری که در آن زندگی می کنند، نظر دهند و در واقع در امور کلی شورائیان امین مردم باشند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: مردم براساس حق خود، اعضای فعلی شورا را انتخاب کردند و آنها محکوم به حق الناس بوده و اگر به حرف آنان گوش کنید، حق الناس را به خوبی ادا کرده اید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که باید در مدیریت شهری بر مدیریت علمی و کارشناسانه توجه داشت، تصریح کرد: استفاده از تجارب گذشتگان، نقد خود، توجه به آموزه ها و ارزش های اسلامی، نظیف بودن شهرها و روستا و توجه به معماری اصیل استان از جمله مسائلی است که شورائیان باید به آن توجه کنند.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که طرح معماری اسلامی ایرانی باید در ساخت و سازهای شهری مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه امروز این شیوه معماری فاصله گرفته ایم و شیوه های معماری غربی در حال جایگزین شدن معماری اسلامی ایرانی است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات