۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۷۳۱

صعده در آتش؛ شلیک ۱۶۰ موشک به یک منطقه

خبرگزاری رسا ـ جنگنده‌های عربستان سعودی از بامداد امروز شنبه بیش از ۱۶ بار مناطق مختلف استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند و گارد مرزی این کشور نیز بیش از ۱۶۰ موشک به منطقه «البقع» واقع در صعده شلیک کردند.
حمله جنگنده‌هاي عربستاني به يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان سعودی از ساعت 7 به وقت محلی روز جمعه دور جدیدی از حملات را علیه یمن آغاز کرده است که این حملات در مناطق شمالی یمن به ویژه استان صعده متمرکز شده است. ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که تمامی مناطق صعده هدف نظامی خواهد بود.

 

جنگنده‌های عربستان در ادامه حملات خود مسجد امام هادی علیه‌السلام را در استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار دادند. همچنین جنگنده‌های سعودی منطقه «باب‌الیمن» از اماکن تاریخی یمن را هدف قرار دادند.

 

جنگنده‌های عربستان سعودی برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسانی به یمن بار دیگر فرودگاه بین المللی این شهر را بمبماران کردند.

 

این حملات در شرایطی صورت می‌گیرد که بنا بر اعلام هواپیمایی یمن قرار بود، 2 فروند هواپیمای صلیب سرخ و  تعدادی از پزشکان بدون مرز امروز شنبه از طریق فرودگاه بین المللی وارد صنعا شوند.

 

نیروهای گارد مرزی عربستان منطقه «البقع» واقع در استان صعده را با 160 موشک هدف قرار  دادند.

 

همچنین جنگنده‌های عربستان سعودی از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه با 16 حمله مناطق مختلف استان صعده را بمباران کردند که باعث تخریب کامل 6 منزل مسکونی شده است و بر اساس این گزارش پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز صعده همچنان ادامه دارد.

 

همچنین بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به خودروهای شهروندان یمنی در منطقه «الیتمه» واقع در استان الجوف تعدادی کشته و زخمی شدند.

 

جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین شهر «زنجار» در استان أبین را با چهار حمله هوایی هدف قرار دادند./1321/د101/ک

 

ارسال نظرات