۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۰۴۷۰
امام جمعه فارسان:

نشست های گفتمان دینی در شهرستان فارسان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان از برگزاری نشست های گفتمان دینی در این شهرستان همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و گفت: این نشست ها به مدت سه شب، با حضور حجت الاسلام سیدحسین آقامیری، معاون مؤسسه فرهنگی سیره شهدا در مسجد امام حسین(ع) فارسان برگزار می شود.
گفتمان ديني

حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ساماندهی برنامه های مذهبی در این شهرستان را از مهم ترین اولویت های فرهنگی در سال جدید برشمرد و افزود: یکی از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب امور فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه است که باید همگان به آن توجه جدی داشته باشند.

 

وی با تأکید بر این که باید بکوشیم که فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ اسلام در جامعه گفتمان سازی است که این مهم نیز با برگزاری نشست های دینی و گفتمان های اسلامی با حضور کارشناسان و اهل فن تحقق پیدا می کند.

 

امام جمعه فارسان گفتمان اسلامی را تنها راه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود باید بکوشیم که سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این نیازمند برنامه ریزی و برگزاری نشست است.

 

این مقام مسؤول بیان معارف دین و اهل بیت(ع) و آشنا کردن جوانان با زندگی ائمه اطهار(ع) را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و الگو قرار دادن آن ها در همه عرصه های زندگی لازمه سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

 

حجت الاسلام جمالی زاده مناسبت های مذهبی را بهترین زمان برای بیان معارف دین و آشنا کردن عموم مردم با حقایق اسلام دانست و ابراز داشت: در این راستا از اواخر سال گذشته بر آن شدیم تا در مناسبت های مذهبی به دعوت از چهره های سرشناس و خطیب کشوری و برگزاری نشست های دینی در شهرستان بپردازیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان همچنین به برگزاری گفتمان دینی همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست ها به مدت سه شب، با حضور حجت الاسلام سیدحسین آقامیری، معاون مؤسسه فرهنگی سیره شهدا در مسجد امام حسین(ع) فارسان برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول حضور عموم مردم در این مراسم ها را لازمه تحقق سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اکنون که با زحمت های فراوان سخنران های دینی و توانمند در شهرستان دعوت می شود می طلبد که مردم نیز به فکر تقویت مبانی اعتقادی خود باشند و با همه توان در این مراسم ها شرکت کنند./9457/ت302/ح

ارسال نظرات