۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۰۴۸۹
از سوی اندیشکده دین و زندگی ارومیه؛

همایش بررسی نشانه های آخرالزمان در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی نشانه های آخرالزمان عصر امروز با حضور مدیر مسؤول مؤسسه فرهنگی موعوداز سوی اندیشکده دین و زندگی ارومیه برگزار شد.
 آخرالزمان شناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش بررسی نشانه‌های آخرالزمان عصر امروز با حضور اسماعیل شفیعی سروستانی، مدیر مسؤول مؤسسه فرهنگی موعود از طرف اندیشکده دین و زندگی ارومیه در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.


اسماعیل شفیعی سروستانی، در این همایش با اشاره به نشانه‌های ظهور و آخرالزمان، اظهار کرد: در زمان غیبت باید تلاش در مسیر شناخت علائم ظهور و معرفت حجج الهی و امام زمان خود باشد.


وی به کسالت و تنبلی افراد متدین در زمینه شناخت علائم ظهور و آماده کردن خود برای چنین حادثه عظیمی، افزود: تاوان کم‌کاری‌ها را تا به الان داده‌ایم و اگر این روند تنبلی کردن‌ها هم‌چنان ادامه داشته باشد، در آینده تاوان‌های سنگین‌تری را پرداخت می‌کنیم.


شفیعی سروستانی ادامه داد: نشانه‌های ظهور را باید قبل از وقوع این حادثه جهانی و همگانی شناخت، چراکه ائمه اطهار(ع) از سر لطف و مهربانی نشانه‌ها را بیان فرموده‌اند تا شیعیان آل محمد(ص) گمراه نشده و تلف نشوند.


مدیر مسؤول موسسه فرهنگی موعود افزود: اول تکلیف یک فرد منتظر معرفت امام زمان(ع) خویش است و پس از آن نوبت به شناخت علائم ظهور می‌رسد که به حدود دو هزار مورد می‌رسد.


وی به الزامات معرفی علائم ظهور اشاره و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) نشانه‌های ظهور را بیان فرمودند تا مردمی که در جاده زندگی در حال حرکت هستند، به مقصد حقیقی برسند و در میان راه منحرف نشوند.


شفیعی سروستانی به فرق میان ظهور و قیام اشاره و اظهار کرد: بسیاری گمان می‌کنند که ظهور امام عصر(عج) هم معنی با قیام ایشان است و این اتفاق در روز جمعه می‌افتد، در حالی که بین این دو اتفاق بر اساس روایات شش ماه فاصله است و ایشان شش ماه پس از اعلام ظهورشان قیام می‌فرمایند.


وی ادامه داد: پنج منطقه بزرگ خاورمیانه یعنی منطقه شامات(سواحل مدیترانه، نواحی سوریه، اردن، لبنان و فلسطین)، عراق، ایران، حجاز و یمن درگیر ظهور و علائم آن می‌شوند و به صورت مثبت یا منفی در مسأله ظهور نقش ایفا می‌کنند.

 

این فعال فرهنگی مسأله ظهور و تحقق حکومت عدل الهی را در چهار مرحله عنوان کرد و افزود: امر ظهور نیازمند بروز زمینه‌های آن است که از طرف شارع مقدس معرفی شده‌اند، پس هر زمان نشانه‌های حتمی ظهور محقق شود نوبت به امر ظهور می‌رسد و پس از آن قیام امام عصر(عج) و در نهایت تشکیل حکومت عدل الهی است.


مدیر مسؤول موسسه فرهنگی موعود به پنج نشانه حتمی ظهور اشاره و اعلام کرد: خروج سفیانی، خسف بیدا، قتل نفس زکیه، ندای آسمانی و قیام یمانی از جمله نشانه‌های ظهور است که ائمه اطهار(ع) وقوع این نشانه‌ها را در زمان ظهور حتمی بیان فرمودند.


وی با تأکید بر اینکه هیچ نظام و دولتی نمی‌تواند افراد را آماده امر ظهور کند، تصریح کرد: برای آماده کردن خود منتظر آموزش و پرورش، آموزش عالی، اصحاب رسانه‌ها و یا هیچ نهاد دیگری نباشید، چرا که این یک امر فردی است و هر شخصی خود باید با رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرامینش خود را مجهز و آماده کند./936/پ202/ح

ارسال نظرات