۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۱۶۰۴
نماینده مجلس:

فرقه‌گرایی مهم‌ترین آفت توسعه و پیشرفت تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متأسفانه در میان امت اسلامی قبیله گرایی و فرقه‌گرایی حاکم است، گفت:‌ تا زمانی که فرقه‌گرایی و قومیت‌گرایی بر امت اسلامی حاکم باشد تمدن اسلامی پیشرفت و توسعه پیدا نخواهد کرد.
نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ سید محمدباقر عبادی،نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با مردم درمیان بابیان این‌که بعثت پیامبر(ص) نقطه عطفی در تاریخ بشر است، افزود: بعثت، نزول قرآن و همچنین وحی خداوند، سبب تکامل بشری هم از حیث فردی و هم از حیث اجتماعی شد.

 

وی با اشاره به این که چنانچه انسان می‌خواهد اصلاح شود، باید قار باشد که جلوی نفسانیت را بگیرد، ادامه داد: بدون شک تکامل درونی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بعثت بود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان این نکته که اسلام توصیه زیادی به فریضه علم و دانش دارد، ادامه داد: در حال حاضر جوامع زیادی گرفتار تعصبات قبیله‌ای هستند که نمی‌توانند آن را مدیریت کنند ولی قرآن کریم این تعصبات قبیله‌ای را مدیریت کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ عبادی با اشاره به این‌که قرآن کریم شفا و رحمت برای مؤمنان است، گفت: آرامش روحی تنها در سایه قرآن به دست می‌آید.

 

وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که خدامحوری سبب کنترل رذایل اخلاقی مانند حسد، بغض و کینه که بر هم زنندگان آرامش روحی بشر هستند، می‌شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که متأسفانه در میان امت اسلامی قبیله گرایی و فرقه‌گرایی حاکم است، افزود:‌ تا زمانی که فرقه‌گرایی و قومیت‌گرایی بر امت اسلامی حاکم باشد تمدن اسلامی پیشرفت و توسعه پیدا نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام عبادی از تفرقه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دردهای جامعه فعلی یادکرد و گفت: قرآن درمانگر این بیماری بزرگ بوده و اگر مسلمانان به دستورات قرآن عمل کنند، در این راه به موفقیت دسترسی پیدا می‌کنند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در رهنمودهای خود، در راستای مبارزه با عوامل تفرقه توصیه کرده‌اند و دلیل این کارشان هم توصیه‌های مؤکد قرآن کریم در خصوص دوری از تفرقه در میام امت اسلامی است.

 

وی بابیان این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به چهره اسلام هستند، اظهار کرد: هرکجا که دشمن موفقیتی به دست آورده به دلیل کم‌کاری مسلمانان در عمل به فرامین قرآن بوده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اضافه کرد: این که آمریکایی‌ها مسؤولان خام عربستانی را به جنگ علیه یمن فرستاده‌اند، برای این است که هدفشان برهم زدن عربستان بوده و قصد دارند چهره اسلام را خشن معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ عبادی یادآور شد: رمز و راز وحدت آن است که هر کس که زن و بچه مسلمان می‌کشد و تفرقه‌آمیز نیز صحبت می‌کند، باید همه او را محکوم کنند در حال حاضر هم مهم ترین راهکار مسلمان برای حفظ اسلام حمایت از مسلمانان مظلوم یمن است./968/پ202/ب5

ارسال نظرات