۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۲۴۸۰
آیت الله طبرسی:

جنایات عربستان در یمن ثابت کرد، آل سعود بویی از انسانیت نبرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری، جنایات آل سعود در یمن را نسل کشی آشکار دانست و گفت: این اقدامات ضد انسانی از جنایات آل بی عباس و بنی سفیان بیشتر است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت فرا رسیدن ماه شعبان، این ماه را ماه زیبایی ها دانست و با بیان این که آغاز این ماه با سه ولادت جلوه خاصی دارد، گفت: ماه شعبان سراسر رحمت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) برای دفاع از دین جد بزرگوارش در برابر سپاه ظلم و استبداد ایستاد و به شهادت رسید.

 

امام جمعه ساری، الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: آن فرهنگ عظیم عاشورایی سبب شد تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدید و تحریم های ظالمانه به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر در جهان رشد کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در هراس هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا اثرگذاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی را کمرنگ کنند.

 

وی الگوی کربلا را کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین الگوی عالم توصیف کرد و گفت: این الگوی جامع، محدود به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها تاثیرگذاری خود را دارد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و با بیان این که یک روز یکی از درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: سوم خرداد عرصه تابناکی از جهاد، شهادت و ایثارگری مردانی الهی بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: فرزندان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی با اقتدا به رهبرشان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

 

آیت الله طبرسی، سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانست و بیان داشت: حماسه غیور مردان ایران اسلامی در سوم خرداد سال 60 یادآور تصویری پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده حق باوران بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران استقامت، پایمردی، ایمان و عشق به ولایت فقیه را راز ماندگاری حماسه خرمشهر دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان خاک مقدس نظام اسلامی با عشق ودلدادگی به رهبر و مقتدای خود خرمشهر را از دست دشمن بعثی خارج کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته ای کشورمان با قدرت های غربی اشاره کرد و با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران غرب را به پای میز مذاکره کشانده است، بیان داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی به خوبی می دانند که مردم کشورمان ملتی مقاومت هستند و از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکایی ها ثابت کردند که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، افزود: مقامات آمریکایی هر روز در سخنرانی های خود حرف جدیدی می زنند که با اصل مذاکرات در تناقض کامل است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که در مذاکرات زیر بار تهدید نمی رویم، افزود: ملت ایران اسلامی اهل مذاکره است ولی هیچ گاه تسلیم تهدیدات نمی شود و مقتدرانه ایستادگی می‌کند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن تجاوزات آل سعود به مردم کشور مظلوم و ستمدیده یمن، گفت: مشاهده می شود مجامع بین المللی و حقوق بشری در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جنایات آل سعود بدتر از جنایات آل بی عباس و بنی سفیان است، اظهار داشت: نظام اسلامی به حتم  از انسان های مظلوم و بی گناه حمایت خواهد کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نهادهای حقوق بشری تنها دم از حقوق بشر می زنند، بیان داشت: در برابر نسل کشی عربستان در کشور یمن صدایی از آن ها شنیده نمی شود و موضعی برای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده نگرفتند./950/پ201/ب1

ارسال نظرات