۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۹۱۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

دانشگاه ها بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدیوی گفت: مراکز علمی و دانشگاه ها بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و حفظ ارزش های انقلاب هستند.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی امروز به‌مناسبت روز جانباز و ولادت حضرت عباس(ع)، در مراسم تجلیل از 68 جانباز عضو هیأت علمی، کارمند و بازنشسته دانشگاه تبریز اظهار داشت: تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس کمتر وظیفه مسؤولان محسوب می شود.


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و فداکاری باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: ارزش های انقلاب و به ویژه هشت سال دفاع مقدس نباید به این راحتی در جامعه فراموش شود و برای نهادینه شدن آن باید بیش از گذشته تلاش کنیم.


مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه با بیان این‌که در این دانشگاه در حد توان توجه ویژه به مسائل و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود، یادآور شد: مراکز علمی و دانشگاه ها بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و حفظ ارزش های انقلاب هستند، که در این خصوص توجه مسئولان امر، ضروری است.


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که توجه به شعائر اسلامی به ویژه مفاهیمی چون جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت لازمه دوام و بقای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: عقب‌نشینی از مواضع انقلابی و تسلیم شدن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن همه دستاوردهای نظام اسلامی را به باد خواهد داد.


همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز با تبریک ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزشی، اعتقادی و معنوی است، تصریح کرد: روز جانباز برای تجلیل این عزیزان است، اما توجه به فرهنگ جانبازی و ایثارگری نباید محدود به یک روز باشد و همه باید از این دستاوردهای انقلاب پاسداری کنند.


وی با بیان این‌که شما جانبازان و ایثارگران یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اسوه های واقعی جهاد، ایثار و فداکاری هستند، تصریح کرد: انتقال پیام شهدا در سطح جامعه از دیگر وظایف شما جانبازان و ایثارگران است که باید به بهترین شیوه در جامعه و دانشگاه پیاده شود.


گفتنی است، در ادامه این مراسم چندتن از جانبازان دانشگاه تبریز در‌خصوص مسائل فرهنگی کشور و دانشگاه و موضوعات مرتبط با جانبازان به ارائه نظرات خود پرداختند و پایان با اهدای لوحی از ایثارگری‌های 68 جانباز و آزاده عضو هیأت علمی، کارمند و بازنشسته دانشگاه تبریز تقدیر شد./853/پ202/ح

ارسال نظرات