۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۶۲۹۹۸
استاد حوزه علمیه قائمشهر:

شناخت دین از منابع اصیل مهم ترین علاج جاهلیت مدرن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، شناخت دین از منابع اصیل را مهم ترین علاج جاهلیت مدرن دانست و گفت: رجوع به منایع اصیل دین یعنی قرآن و سیره اهل بیت(ع) جاهلیت مدرن را از بین خواهد برد و روح انسانیت را در انسان زنده می کند.
معاون تهذيب حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام روح الله حجازی نیا، استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این ماه، تصریح کرد: ماه شعبان ماه پیامبر است و هر کس یک روز از آن را روزه دار باشد موجبات تقرب الهی را فراهم کرده است.

 

وی در ادامه با بیان این که جاهلیت در اسلام سابقه طولانی دارد، افزود: جاهلیت سابقه بسیار طولانی دارد که در آیات قرآن از آن به عنوان جاهلیت اولی تعبیر شده است، اما امروزه در غالب جاهلیت مدرن بروز کرده که در سخنان اخیر مقام معظم رهبری به آن اشاره شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا با اشاره به این که آیات جاهلیت در قرآن اشاره به منافقین، کفار، زنان بدحجاب دارد، ادامه داد: حاکمیت جهل و ظلمت و هوا و هوس از ویژگی های اختصاصی جاهلیت اولی است که در روایات به آن اشاره شده است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که نشان دهنده روی آوردن به جاهلیت مدرن است، عنوان کرد: اسلام غریبانه آغاز شد و به زودی به غربت بازخواهد گشت و آن زمان منجی ما از اهل بیت(ع) دعوت جدیدی را اعلام خواهد کرد همانند رسول خدا که مردم را با دعوت جدید به سوی خودش فراخواند.

 

این پژوهشگر حوزه، فلسفه و کلام اشتراک این دو جاهلیت را رفتن به سوی غیر حق دانست و با تاکید بر این که حاکمیت و تسلط در جاهلیت مدرن با علم است، خاطرنشان کرد: در جاهلیت مدرن مستکبرین آگاهانه مردم را به سوی باطل می کشانند و از علم استفاده ابزاری می کنند و به سمت باطل حرکت می کنند.

 

وی به نقش رسانه ها در از بین بردن جاهلیت مدرن اشاره کرد و گفت: رسانه های اسلامی در مبارزه با مستکبران جهان که با تبلییغات سوء جوانان را از دین دور می کنند باید جوانان را با فرهنگ اصیل دین اسلام آشنا کنند.

 

حجت الاسلام حجازی نیا مصرف گرایی، سبک زندگی غیراسلامی، بی غیرتی، تعصبات بی جا، خود آرایی غیرضروری، عدم امنیت، سقط جنین را از مصادیق جاهلیت مدرن دانست و عنوان کرد: امروزه شبکه های ماهواره ای روش هایی از زندگی را ارائه می دهند که مخالف اخلاق انسانی است و با جایگاه والای انسانیت سازگاری ندارد.

 

وی شناختن و آموختن دین مبین اسلام از منابع اصیل را مهم ترین راه علاج جاهلیت مدرن دانست و بیان داشت: رجوع به منایع اصیل دین یعنی قرآن و سیره اهل بیت جاهلیت مدرن را از بین خواهد برد و روح انسانیت را در انسان زنده می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروزه جریان داعش و تکفیری مصداق بارز جریان جاهلیت مدرن است که معارف اسلام را وارونه جلوه می دهند.

 

وی در پایان با اشاره به حدیث مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً عنوان داشت: این روایت بیانگر آن است که اگر کسی ولایت امام عصر(ع) را نپذیرد دچار جاهلیتی می شود که او را به سعادت نمی رساند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات