۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۶۶۱۴۲
رییس قوه قضاییه در همایش روحانیت، قضا و قرآن:

انسان از خواب غفلت بیدار شود متوجه جمال حق خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه گفت: همه ما باید در کنار شغل و کارهای روزمره خود با قرآن انس داشته باشیم زیرا قرآن سبب از بین رفتن غفلت در وجود انسان می‌شود غفلتی که سبب می‌شود انسان به توحید توجه نداشته باشد.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، پیش از ظهر امروز در همایش روحانیت، قضا و قرآن که در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: قرآن نوری است که نیاز به تدبر دارد.

وی با اشاره به این‌که پژوهش‌های فقه و اصول هر کدام  ثمرات خود را دارد و نباید این دو را خلط کرد، افزود: هر کس قبل از هر چیز باید بداند که انس با قرآن تاثیرات فراوانی بر زندگی انسان دارد.

رییس قوه قضاییه در ادامه گفت: عمل به قرآن سبب بیداری انسان شده و باید باورمان شود که اگر معیار ما انس با قرآن باشد زندگی ما متحول خواهد شد، ما باید پیش از این‌که به دیگران انس و عمل به قرآن را توصیه کنیم باید خود با قرآن انس داشته و به آن عمل کنیم.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به مشکل غفلت در وجود انسان عنوان کرد: بزرگ ترین مشکل ما غفلت است؛ اگر ما یک در گرانبها داشته باشیم به آن توجه خاص خواهیم داشت حال از خود بپرسیم ما به چه میزان به قرآن که با چیزی قابل قیاس نیست توجه داریم.

وی در ادامه بیان داشت: همه ما باید در کنار شغل و کارهای روزمره خود با قرآن انس داشته باشیم زیرا قرآن سبب از بین رفتن غفلت در وجود انسان می‌شود غفلتی که سبب می‌شود انسان به توحید توجه نداشته باشد.

رییس قوه قضاییه ابراز کرد: حقیقت توحید حقیقتی است که همیشه و در همه جا همراه ما است؛ اگر بخواهیم حجاب و غفلت از این حقیقت کنار زده شده و درخشش آن را مشاهده کنیم باید با قرآن انس پیدا کنیم.

آیت‌الله لاریجانی افزود: اگر انسان از خواب غفلت بیدار شود متوجه جمال حق خواهد شد این غفلت‌ها از نعمت، قدرت، علم و بسیاری از اوصاف الهی در روز قیامت سبب حسرت انسان خواهد شد، اگر می‌خواهیم این غفلت‌ها از بین رود راه آن انس با قرآن است.

وی با اشاره به طهارت قرآن کریم عنوان کرد: قرآن لوحی محفوظ است که افراد مطهر می‌توانند از آن استفاده خوب داشته باشند، با قرآن باید زندگی کرد زیرا این کتاب هادی است که انسان نیاز شدید به آن دارد.

رییس قوه قضاییه افزود: قرآن امروز تذکر برای انسان است روز قیامت دیگر تذکر نیست ما باید بر اساس دستورات الهی در قرآن محاسبه کنیم چه چیزهایی برای قیامت خود از پیش فرستادیم، عمل به آیات قرآن سبب معرفت انسان نسبت به حق تعالی می‌شود.

آیت‌الله لاریجانی در ادامه گفت: مشکل ما این است که قرآن در زندگی ما عجین نیست توحید در قرآن موج می‌زند اما ما به دلیل عجین نشدن ما با قرآن به این توحید دست پیدا نمی‌کنیم، ما باید قرآن خود را باور کنیم تا زندگی ما متحول شود توصیه من به برادران این است که باید انس قرآن را یک برنامه برای خود بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز قیامت روزی است که همه گرفتار خواهند بود، ما باید برای روزی که اموال و اولاد سودی ندارد اعمالی از پیش بفرستیم. /807/پ202/ج

 

ارسال نظرات