۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۶۱۹۷
امام جمعه محمودآباد:

رسانه ها در مسیر هدایت سالم افکار عمومی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد گفت: در اوج نابسامانی های موجود و سردرگمی های گوناگون موضوع هدایت سالم افکار عمومی وظیفه ای مهم و رسالتی سنگین است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در دنیای امروز، گفت: رسانه ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جایگاه ویژه ای دارند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسانه ها موقعیت ممتاز و ارزنده ای دارند، بیان داشت: پیچیدگی های مسائل اجتماعی نیاز به بررسی دقیق دارد که واقعیت ها از خلاف آن متمایز می شود.


وی، تصریح کرد: رسانه ها رسالت بسیاری بر عهده داشته و باید از این ظرفیت های مهم و ارزشمند به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است به درستی استفاده شود.


امام جمعه محمودآباد، خاطرنشان کرد: در اوج نابسامانی های موجود و سردرگمی های گوناگون موضوع هدایت سالم افکار عمومی وظیفه ای مهم و رسالتی سنگین است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که این رسالت متوجه خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و در مجموع رسانه های مکتوب و غیرمکتوب است، گفت: رسانه ها وظیفه ای مهم و شایسته بر عهده داشته که می توانند اثربخشی بسیاری در جامعه داشته باشند.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروز هدایت افکار عمومی به دریافت اخبار سالم و تنظیم آهنگ مسائل جامعه به سلامت و جهت گیری های صحیح کمک شایانی می کند.


وی با بیان این که رسانه انعکاس صدای مردم و واقعیت ها به حوزه های تصمیم گیری ها بوده که برای منعکس کردن آن باید از اقدامات سطحی پرهیز شود، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در مسیر جلب اعتماد عمومی مردم به نحوی شایسته حرکت کنند.


امام جمعه محمودآباد ادامه داد: رسانه ها باید در کنار جلب اعتماد عمومی مسوولان را متوجه واقعیت ها و ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای مختلف کنند.


حجت الاسلام موسوی،تصریح کرد: روشنگری رسانه و دست گذاشتن بی طرفانه به مسائل اولویت دار جامعه حرکتی اثرگذار در جهت تعیین سرنوشت در عرصه های مختلف است که باید به آن توجه شود.


استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: رسانه با هدایت سالم ، ضربان روانی قشرهای مختلف اجتماعی را کنترل کرده و با ارائه هشدارهای لازم می تواند از ایجاد شکاف اجتماعی و فاصله میان مردم و حاکمیت جلوگیری کند.


وی با تاکید بر این که رسانه ها به دنبال پوشش عالمانه اخبار و رویدادها باشند، گفت: رسانه ها باید به جای تمجید های بی اساس با حفظ اعتبار مدیران، نقدهای منصفانه و حمایت های مشفقانه را سرلوحه امور خود قرار دهند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات