۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۶۶۲۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی خانواده را در مسیر عزت و تعالی قرار می دهد، گفت: ارتباط با خداوند متعال برکات و ثمرات بسیاری دارد که باید ارتباط خود را با پروردگار متعال مستحکم کنیم.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در راستای تقوامحوری گام بردارد، گفت: مراعات تقوای الهی  و در محضر ذات ربوبیت بودن، چشیدن حلاوت و شیرینی ساحت مقدس خدا، جاودانه شدن و ایجاد صلابت و عزت همه از آثار مراعات تقوای الهی است.


امام جمعه دابو و دشت سر، بیان داشت: هر شخص یا شخصیت و هر فرد یا اجتماعی به مسیر تقوای الهی رود  ماندگار می شود، افزود: اگر جسم انسان در حیات مادی نباشد ولی تا ابد تفکر ناب، زهد، تقوا و پارسایی آنان ماندگار خواهد بود.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انسان باید تلاش کند تا خود را در محضر خداوند متعال قرار دهد، تصریح کرد: انسان همواره باید به یاد خداوند متعال بوده و تلاش کند تا حضرت حق را فراموش نکند.


وی با بیان این که هرکسی خداوند منان را فراموش کند خود را به فراموشی سپرده است، خاطرنشان کرد: انسان باید در تلاش بوده تا در محضر حضرت حق راه یافته و زمینه ساز تحقق رضایت پروردگار متعال باشد که سبب عزت می شود.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی خانواده را در مسیر عزت و تعالی قرار می دهد، گفت: ارتباط با خداوند متعال برکات و ثمرات بسیاری دارد که باید ارتباط خود را با پروردگار متعال مستحکم کنیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که لحظاتی که انسان در مقابل مولای خود قرار می گیرد لحظاتی ناب و عرفانی است، بیان داشت: این سبک زندگی برگرفته از آموزه های دینی، قرآن و عترت است که باید به دنبال ایجاد زندگی با آرمان اسلامی باشیم.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از آموزه های قرآنی بسترساز زندگی بدون اضطراب و استرس می شود، افزود: از این طریق نورانی انسان می تواند پله های سعادت و پیشرفت را طی کرده و به معراج برسد.


وی با تاکید بر این که خانواده ها زندگی خود را براساس دستورالعمل های دینی و قرآنی رقم زنند، تصریح کرد: بهره گیری از تعالیم دینی سبب سعادت و عزت دنیا و آخرت انسان می شود که سبقه گذشته ما بیان کننده این مطلب نورانی است.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که بزرگانی در این حیات طیبه بودند با زندگی سالم خود ماندگار شدند، گفت: سبک زندگی اسلامی راهگشای تعالی زندگی انسان بوده و به عنوان نسخه شفابخشی است که باید آن را از قرآن و عترت بگیریم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات