۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۹۱۶
مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی:

جوانان نیازمند فضای بانشاط معنوی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این‌که جوانان ما به یک فضایی که در آن نشاط معنوی موج بزند نیازمندند، گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‏های متنوع قرآنی و مراسمات مختلفی برگزار می‎شود و از 30 نفر روحانی مبلغ برای تبلیغ در این ایام دعوت شده است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي در همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآن کریم آذربایجان غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برنامه‏های متنوع قرآنی و مراسمات مختلفی برگزار می‎شود و از 30 نفر روحانی مبلغ برای تبلیغ در این ایام دعوت شده است.

 

وی ادامه داد: جوانان ما به یک فضایی که در آن نشاط معنوی موج بزند نیازمندند، بنابراین از 15 نفر روحانی که به استان دعوت می شود درخواست شده تا با ایجاد فضایی با نشاط جوانان را با معنویات دینی و قرآنی آشنا کنند.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: برای فصل تابستان برنامه های زیادی در نظر گرفته شده که عمده آن‏ها در ایام مبارک ماه رمضان برگزار می‎شود.

 

وی به دعوت از قرّاء بین المللی در ایام ماه مبارک رمضان به آذربایجان غربی و برپایی مجالس و محافل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: تقاضاهای زیادی برای حضور قاریان مطرح بین المللی از سوی تمامی شهرستان‏های استان صورت گرفته است و تلاش ما این است که در قسمتی از برنامه ها از حضور قاریان به نام استانی و کشوری استفاده کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از حضور قاری بین المللی مصری در ارومیه خبر داد و گفت: شنبه 13 تیر 94 در مسجد موسی بن جعفر(ع) ارومیه با برگزاری محفل انس با قرآن از حضور این قاری بین المللی بهره مند می‏شویم.

 

مسعود مجرد، رییس سازمان صداوسیمای آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام خجسته ماه میهمانی الهی، اظهار داشت: با تلاش گسترده نهادهای مختلف محفل مقدس جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان از دو سال گذشته در استان به شکل منظم و پرشور برگزار می‏شود و امسال نیز تلاش ما در این مسیر است که این مراسم روح افزا را پرشکوه تر از سال‏های گذشته برگزار کنیم.

 

وی مجالس مذهبی را در استان و به ویژه در ارومیه غنی خواند و اضافه کرد: باید محافل انس با قرآن به شکلی مرتب و منظم در مکان‏ها و زمان‏های مشخصی در سطح استان و در طول سال برگزار شود تا مردم به طور منظم در این محافل شرکت کرده و تشکیل چنین محفل‏هایی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

مسؤول سازمان صداوسیمای آذربایجان غربی تعداد شرکت کنندگان در مراسم جمع خوانی قرآن را در سال گذشته هزار و 500 نفر عنوان و اذعان کرد: سال گذشته استان ما در این امر جزء 10 استان برتر کشور شناخته شد و امید است بنابر برنامه ریزی‎هایی که از سوی مسؤولان صورت گرفته این تعداد امسال به سه هزار نفر افزایش یافته و مراسم با شکوه بیشتری ترتیب یابد.

 

وی به زمان و مکان اجرای مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال اشاره و اضافه کرد: امسال در مصلای امام خمینی(ره) از ساعت شش الی هفت بعد از این مراسم پرفیض و تاثیرگذار در امر انس با قرآن کریم، برگزار می شود.

 

مجرد حضور جمع کثیری از مردم و مشارکت و همکاری آنان با یکدیگر در امر جمع خوانی قرآن کریم را یک فرهنگ سازی بزرگ دینی دانست و گفت: این عمل و انعکاس آن به وسیله رسانه‏ها در گرایش مردم به سمت فرهنگ دینی و قرآنی تاثیر بسزایی دارد./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات