۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۱۲۹

رمضان ماه رحمت، وحدت و عزت؛ شعار تبلیغی اتاق فکر تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مشیری با اعلام شعار رمضان با عنوان ماه رحمت، وحدت و عزت از سوی اتاق فکر تبلیغ، موضوعات و محورهای تبلیغی مورد نیاز جامعه را برای مبلغان بیان کرد.
مشيري دبيراتاق فکر تبليغ

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تبلیغ دین و نیاز به حضور مبلغان در اجتماع، شعار تعیین شده از سوی اتاق فکر تبلیغ را برای فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

 

وی گفت: با توجه به وضعیت و شرایط جهان اسلام و اوضاع سیاسی اجتماعی کشور و استان خراسان شعار رمضان، ماه رحمت، وحدت و عزت از سوی اتاق فکر تبلیغ خراسان برای جهت دهی به سخنرانی ها و منبرهای تبلیغی مبلغان تعیین شده است.

 

دبیر اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: ماه رمضان در آموزه های دینی ما به عنوان ماه رحمت معروف است و از سوی دیگر شرایط امروز جهان اسلام حکایت از نیاز جدی به مقوله رحمت و رأفت بین مسلمین دارد.

 

وی افزود: جهان اسلام باید رحماء بینهم را عملی کرده و دست از مسلمان کشی و برادرکشی بردارند ومتوجه باشند که باید شدت عمل را با کفار نشان دهند که اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هم دستور قرآن است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: ملغان باید با ترویج مقوله رحمت در روابط بین مسلمین و حتی درون خانواده، به آرامش و اتحاد و همبستگی مسلمانان افزوده و بر لزوم عزت جامعه اسلامی دربرابر دشمنان تاکید کنند.

 

وی افزود: همچنین در شرایط کنونی که دشمن به دنبال فشار و تهدید و تحریم است عزت مندی و ایستادگی در برابر دشمن ضرورتی است گریزناپذیر که قطعا امر الهی‌است وان یجعل الله للمومنین علی الکا فرین سبیلا. بنابراین بهترین کار در این شرایط ایستادگی توام با وحدت و عزت است که در دفاع مقدس هم این امر عامل پیروزی و موفقیت این ملت بوده است.

 

حجت الاسلام مشیری در پایان سه موضوع؛ حیا، عفت و حجاب، تعظیم شعائر اسلامی و خصوصا پرهیز از روزه خواری و وحدت اسلامی و پرهیز از القای تفرقه میان شیعه و سنی را از پیشنهادات اتاق فکر تبلیغ برای جهت دهی به منابر مبلغان عنوان کرد که در راستای شعار تبلیغی رمضان و در ذیل 4 محورکلی با موضاعت خاص آن بیان شده است.

 

چهار محور تبلیغی مصوب در اتاق فکر تبلیغ خراسان جهت ایام تبلیغی  رمضان به قرار ذیل پیشنهاد می شود:

 

۱) قرآن کریم:

ـ نقش قرآن کریم،در هدایت بشر و حل معضلات امروز جوامع بشری

ـ ضرورت محوریت یافتن قرآن کریم در زندگی بشر و ترویج سبک زندگی قرآنی

ـ آسیبهای اجتماعی و ریشه ها و درمان آن از منظر قرآن کریم

ـ دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به قرآن کریم

 

۲)پیامبر اکرم(ص):

ـ پیامبر اکرم(ص) رحمت الهی برای اهل عالم

– پیامبر اکرم(ص) برترین الگو(اعم از دوران کودکی،جوانی،میانسالی،تجرد، تاهل و…)

ـ اخلاق و سیره نبوی در تربیت فرزندان و رفتار با خانواده

ـ سیره نبوی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

ـ سیره نبوی در مقابله با منکرات ( بی عفتی و بی حیایی و بی غیرتی و…) در جامعه

– دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به پیامبر اکرم(ص)

 

۳) امامت :

ـ موانع همراهی با اهل بیت (ع)  ( دوری از قرآن ، لقمه حرام ، بی توجهی به حق و دعوت انبیای الهی ، عدم تعقل و تفکر ، بی انصافی و دوری از عدالت در  رفتار )

ـ ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخ به شبهات مهدویت

ـ معرفی امامت بعنوان عامل نجات بشریت و رشد بشری

ـ غربتهای فکری و روشی و رفتاری امامان (ع) در میان جامعه امروز

ـ حیا ، حجاب ، عفت ، غیرت و عزت در سیره امامان (ع)

ـ انتظارات امام عصر(عج) از شیعیان امروز

ـ ترویج محبت اهل بیت (ع) در میان اهل جهان و سایر مسلمانان

ـ سیره امامان ع در مقابله با منکرات ( بی عفتی و بی حیایی و بی غیرتی و…) در جامعه

– دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان و غیر شیعی نسبت به  ائمه(ع)

 

۴)سبک زندگی دینی:

-سبک زندگی اسلامی

-تربیت دینی فرزندان

– اقتصاد و معیشت (رزق حلال،پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و تفاخر،انفاق، قرض الحسنه ، و…)

– حیا ، حجاب و عفت برای بانوان و دختران

– غیرت و عفت برای مردان و پسران

– حقوق والدین ، همسر، فرزند ، همسایه ، و….

– ضرورت تکثیر نسل و جلوگیری از پیر شدن جامعه اسلامی ایران

– طرح چند سؤال درباره آسیبهای سبک زندگی کنونی و ارائه راهکارهای عملیاتی. مانند موضوع خانواده، مصرف گرایی

– وظایف مردم در برابر اقتصاد مقاومتی. مانند مصرف کالای داخلی و اصلاح شیوه مصرف/933/ت302/ب4

ارسال نظرات