۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۶۸۸۵۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم مطرح کرد؛

عدم سازگاری انقلاب اسلامی با توسعه نظام سرمایه‌‌داری

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اقتصاد مدرن به هیچ وجه، اقتصاد مقاومتی به معنی این‌که به ما قدرت مقاومت در حوزه ایدئولوژیک خودمان را بدهد نیست.
عدم سازگاری انقلاب اسلامی با توسعه نظام سرمایه‌‌داری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در همایش اقتصاد سیاسی، انفعال یا اقتدار در سالن شهید طهرانی مقدم، ضمن تشریح نظام سرمایه‌داری و رویه آن، به کارکرد و عدم همخوانی اقتصاد مقاومتی با این نظام پرداخت و اظهار کرد: اقتصاد مدرن به هیچ وجه، اقتصاد مقاومتی به معنی این‌که به ما قدرت مقاومت در حوزه ایدئولوژیک خودمان بدهد نیست.

وی افزود: انقلاب ما به هیج وجه با توسعه سرمایه داری سازگار نیست و این ایدئولوژی انتخابی ما است، امکان ندارد بر اساس این ایدئولوژی به این اقتصاد روی آوریم.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یکی از مشکلات اساسی در حوزه اقتصاد را عدم ثبات دانست و تاکید کرد: لازمه توسعه اقتصادی ثبات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری ادامه داد: اگر فرآیند اقتصاد، مدرنیزاسیون شد قطعا ساختار سیاسی جامعه را نیز تغییر خواهد داد و نهادهای غیر دموکراتیک حذف می‌شوند.

وی با نقل قولی از میرزا صادق تبریزی، تصریح کرد: اسلامی کردن مشروطه مانند این است که یک فرزند حرام‌زاده و ناپاک را با عمامه سبز سیّد کرده و وارد نسل پیامبر(ص) شود، اسلامی کردن نظام سرمایه‌داری دموکراتیک نیز مانند اسلامی کردن فرزند ناپاک است و نمی‌توان با رنگ و لعاب اسلامی آن را اسلام گونه کرد مانند کشور ژاپن که به هیچ وجه اسلامی نخواهد شد، این نوعی تضاد است که برخی‌ها بیان می‌کنند و اشکال اصلی همین‌جا است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان خاظرنشان کرد: برخی معتقد هستند در صورت ایدئولوژیک بودن اقتصاد مقاومتی است که اقتصاد مقاومتی پیدا می‌کند و در غیر این‌صورت بی معنا است که این کاملا غلط است و پیدا است که اگر می‌خواهیم به اردوگاه جهانی بپیوندیم باید با کدخدا همراه شد./815/پ202/ص

 

ارسال نظرات