۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۲۷۸
مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی:

روزه داری متفاوت با عبادات دیگر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی گفت: عبادت خاصی در این ایام به اسم روزه داری است که با سایر عبادات متفاوت بوده و نفس کشیدن و خوابیدن در این ایام عبادت محسوب می شود.
مدير کل دادگستري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، توکل حیدری، مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی در هفتمین همایش شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره برق ارومیه برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر از ویژگی های خاصی برخوردار است که به نام خود خدابودن و ماه ضیافت الهی از جمله این ویژگی ها است.

 

وی افزود: عبادت خاصی در این ایام به اسم روزه داری است که با سایر عبادات متفاوت بوده و نفس کشیدن و خوابیدن در این ایام عبادت محسوب می شود.

 

حیدری با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) اضافه کرد: در خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) فرمودند؛ "ای مردم بدانید که ماه رمضان با همه رحمت، مغفرت و برکات خویش به شما روی آورده است" ماه خدا را سهو نگرفته و فرصت عبادت را در این ایام از دست ندهید.

 

وی ویژگی خاص دیگر ماه رمضان را نزول قرآن کریم در این ماه دانست و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن و ماه لیلة القدر است که خدای متعال در این مورد در سوره مبارکه قدر می فرماید؛ «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ‌ وَمَا أَدْرَ‌اکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ‌ لَیْلَةُ الْقَدْرِ‌ خَیْرٌ‌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ‌...»، هزار ماه را اگر تقسیم بر 12 ماه سال کنیم برابر با عمر معمولی یک انسان می شود.

 

191 هزار پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف آذربایجان غربی

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی به تعداد پرونده های ورودی به شعبات حل اختلاف استان اشاره و اضافه کرد: از 191 هزار پرونده ای که سال 93 به شعبات شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شد 190 هزار مورد از این شعب خارج و هزار مورد در شوراها باقی مانده است.

 

وی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف باید تلاش کنند تا از زیاد شدن پرونده ها در دفاترشان به مانند دادسراها، جلوگیری کنند، چرا که در این صورت نمی توانند به شکایت مردم به موقع رسیدگی کرده و رضایت آنان را جلب کنند.

 

حیدری با اشاره به الزام کارمندان به انجام دقیق وظایف خود گفت: دستمزد کارکنان شوراها باید برحسب عملکرد آنان باشد نه حق الزحمه ثابت که سبب تنبلی اعضا و عدم تلاش آنان برای انجام کار بیشتر می شود.

 

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی با بیان این که حق الزحمه ثابت کارمندان عامل تنبلی است، گفت: دستمزد کارکنان شوراها باید برحسب عملکرد آنان باشد نه حق الزحمه ثابت که سبب تنبلی اعضا و عدم تلاش آنان برای انجام کار بیشتر می شود./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات