۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۰۵۴
کارشناس دینی:

اخلاق نیکو موجب عبور آسان از پل صراط می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: با انجام امور خیر، گناهانی که بین خود و خدای ما است، بخشیده می شود، اما اگر انسان حقی را از شخصی ضایع کرده باشد، باید برای او جبران خسارت کند تا توبه اش مورد قبول خداوند قرار گیرد.
حجت الاسلام عبد الستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی امروز در جمع مردم روستای علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: اگر کسی تا کنون به اشتباه غسل می کرده است، نمازه های خود را باید قضا کند، اما نیازی به قضا کردن روزه‌هایش نیست.

 

وی افزود: از پیامبر اسلام(ص) روایت است اگر کسی از شما مؤمن روزه داری را افطار دهد، مانند آن است که بنده ای را آزاد کرده باشد.

 

حجت الاسلام حیدری آزاد کردن بنده را یکی از امور خیر ارزشمند در صدر اسلام دانست و گفت: کسی که عمدا روزه خواری کند باید بنده ای را آزاد کند و یا 60 فقر را اطعام دهد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که افطاری دادن به مؤمن موجب بخشش گناهان انسان می شود، گفت: نیت از افطاری دادن نباید برای مسائل دنیوی و منافع شخصی باشد، چرا که اگر شخصی تمام شهر را با نیت غیر خدایی افطار دهد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

 

به گفته وی، برخی عنوان می کنند که خداوند زمینه انجام امور خیر را برای متمولان فراهم کرده است، اما آنها باید بدانند که هر کس به اندازه وسع و توان خود وظیفه دارد تا بخشش کند.

 

بین الطلوعین بهترین زمان در طول شبانه روز، برای دعا کردن است

وی با اشاره به این که گناهان دو نوع هستند، گفت: با انجام امور خیر، گناهانی که بین خود و خدای ما است، بخشیده می شود، اما اگر انسان حقی را از شخصی ضایع کرده باشد، باید برای او جبران خسارت کند تا توبه اش مورد قبول خداوند قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حیدری قبول توبه را منوط به ادای حق الناس دانست و گفت: کسانی که روزه خواری کرده اند باید کفاره آن را پرداخت کنند و قضای آن را به جای آورند تا خداوند آنها را مورد عفو قرار دهد.

 

وی بهترین زمان در شبانه روز برای دعا کردن را بین الطلوعین عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است کسانی که در ماه مبارک رمضان با اخلاق پسندیده رفتار کند، از پل صراط به راحتی عبور خواهند کرد.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر برخورد خوش و اخلاق پسندیده با همسایه، همکار و اعضای خانواده، گفت: ماه مبارک رمضان دارای حرمت است، از این رو اگر شخصی خطایی مرتکب شد، شایسته است او را عفو کنیم تا خداوند نیز ما را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات