۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۲۶۱
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه:

رشد اسلام به پشتوانه حمایت‌های حضرت خدیجه بود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که حضرت خدیجه (س) در دوران جاهلیت دارای صفت طاهره و عالمه بودند، گفت: اسلام نوپا به پشتوانه و حمایت‌های حضرت خدیجه (س) توانست در عصر جاهلیت در امان مانده و رشد و نمو پیدا کند.
 رحلت حضرت خديجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم اللهی پور، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) با بیان این‌که حضرت خدیجه (س) در دوران جاهلیت دارای صفت طاهره و عالمه بودند، گفت: اسلام نوپا به پشتوانه و حمایت‌های حضرت خدیجه (س) توانست در عصر جاهلیت در امان مانده و رشد و نمو پیدا کند.

 

وی افزود: حضرت خدیجه (س) را باید در کلام حضرت رسول (س) شناخت زیرا زمانی که ایشان اسلام آورد و بعد از آن رحلت کرد پیامبر (ص) تنها بود به همین خاطر در مورد ایشان مطالب زیادی وجود ندارد و عده‌ای از روی غرض‌ورزی برای این‌که برخی از دیگر زنان حضرت رسول (ص) را برجسته کنند درباره ایشان غفلت کرده و مقام ایشان را نادیده گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خداوند به‌پاس زحمات حضرت خدیجه (س) کفنی برای ایشان از بهشت فرستاد و حضرت رسول (ص) هم عبای خود را که هنگام نزول وحی بر تن داشتند به‌عنوان کفن به ایشان هدیه کردند، افزود: شأن مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) در نزد حضرت رسول (ص) به حدی بود که زنان پیامبر (ص) وقتی از ایشان چیزی می‌خواستند ابتدا از کرامت‌های حضرت خدیجه (س) سخن گفته و پس ‌از آن از حضرت تقاضاهای خود را بیان می‌کردند.

 

اللهی پور با اشاره به این‌که روزی عایشه در نزد رسول خدا (ص) بود و به ایشان فرمود ای رسول خدا آیا شما خدا را به خاطر این‌که بهتر از خدیجه (س) به شما هدیه داده است شاکر نیستید که حضرت به‌شدت بر آشفت و فرمود به خدا قسم که دیگر در جهان مانند خدیجه (س) برای من وجود ندارد و او زمانی که همه مرا تنها گذاشته بودند و مرا رها کرده بودند از من حمایت کرد و به یاری من شتافت و او از اولین کسانی است که به من ایمان آورد.

 

وی با اشاره به این‌که بیش از 30 حدیث درباره حضرت خدیجه (س) از حضرت رسول (ص) نقل‌شده است، تصریح کرد: حضرت خدیجه محدثه و عالمه بود و شأن مقام ایشان به حدی بود که خداوند و جبرئیل در معراج و مکان‌های دیگر بارها از طریق رسول خدا (ص) برای ایشان سلام ابلاغ کرده و از زحمات ایشان قدردانی کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره ادامه داد: حضرت خدیجه (س) شفیعه روز قیامت هستند و ایشان از چهار زنان برجسته بهشتی هستند که در قیامت پیشاپیش همگان وارد بهشت شده و می‌توانند عالمیان را به‌واسطه مقامی که دارند شفاعت کنند.

 

وی یادآور شد: حضرت خدیجه (س) مادر حضرت زهرا (س) هستند و چون خود یک انسان برجسته بودند توانستند دختر برجسته‌ای همچون حضرت فاطمه (س) تربیت کنند که مایه مباهات عالمیان و سرور زنان جهان باشند./837/پ202/ی

ارسال نظرات