۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۲۲۷۳
در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛

فعالیت‌های رسانه‌ای و دینی غرفه آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ غرفه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در طول بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ارائه خدمات رسانه‌ای و دینی، آماده خدمت‌رسانی به بازدید‌کنندگان است.
نمايشگاه قرآن

 

حجت الاسلام علی صالحی، مسؤول غرفه و پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در نمایشگاه امسال با یک محصول چند منظوره که معرفی وب سایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی است شرکت کرده‌ایم، این نرم افزار با این قابلیت طراحی شده که بسیاری از گزینه‌هایی که مورد نیاز مردم است، اعم از سوالات شرعی، فقهی، اقتصادی و اخلاقی و پاسخ به آنان در این پایگاه قابل مشاهده باشد.

 

 وی گفت: محوریت این سایت مبتنی بر قرآن و نهج البلاغه است که با توضیحات صریح و روشن  به صورت  رایگان در سایت برای علاقه مندان برنامه ریزی شده است، همچنین کتاب‌های تالیفاتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تیم تحقیقاتی ایشان نیز در بخش آنلاین این وب سایت موجود است، ویژگی ممتاز دیگر این سایت سامانه پیام کوتاه این وب سایت است که رساله را به صورت مجزا و به بخش‌های مختلف اعم از خمس، زکات، جوهات شرعی، صدقات کفاره، نذورات که به صورت پیامک برای مخاطبین که دسترسی به رساله ندارند نمایش داده است.

 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در دنیای امروز، خاطر نشان کرد: وظیفه مبلغین در این راستا این است که پیام اهل بیت علیهم السلام را از احادیث و روایات و نهج الباغه را با تحقیق و  پژوهش در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و رسانه‌ها باید بدون کم وکاست و با جلوه‌های ویژه نگارشی و ویرایشی در اختیار مخاطبین قرار داده و نوع خبر‌رسانی را با توجه به نیاز‌شناسی مخاطبان انجام دهند.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به استفاده از گوشیهای هوشمند و نرم افزارهای ارتباطی، افزود: این ابزار می تواند نقطه عطفی برای ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در میان خانواده‌ها خصوصا قشر جوان باشد که انس با قرآن را و تاثیرات مثبت آن در سطوح مختلف زندگی مسلمانان بیشتر شود.

 

حجت الاسلام صالحی مسؤول غرفه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان، اضافه کرد: با تبلیغات بهتر و اطلاع رسانی جامع تر در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه می توان استفاده بهینه از این ماه پر برکت را سر لوحه زندگی قرار داد.

در ادامه این گفتگو، حجت الاسلام علی‌رضا باطنی دیگر مسؤول غرفه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیست سومین نمایشگاه بین المللی قران کریم، گفت: فعالیتهای غرفه معطوف است به معرفی سایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی به صورت آفلاین و سی دی‌هایی که سایت را به مخاطبین معرفی می‌کنند، ضمن این‌که در بخش دوم که پاسخگویی به سوالات شرعی است، مراجعین به صورت حضوری می‌توانند با مطرح کردن سوال پاسخ را از کارشناس مربوطه دریافت کنند.

 

حجت الاسلام باطنی در خصوص برگزاری همزمان دو نمایشگاه در مصلی و باغ موزه دفاع مقدس، گفت: این امر باعث شده است که استقبال نسبت به سال‌های گذشته کمتر شود،  ضمن این‌که باید به این مطلب توجه داشت که قرآن در طول سال مهجور است و برگزاری یک نمایشگاه خوب و منسجم می‌تواند هر چه بیشتر مسلمانان را با این کتاب آسمانی مأنوس و آشنا کند.

 

مسؤول غرفه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قران کریم، ادامه داد: در آینده بسیار نزدیک سلسله سخنرانی‌های حضرت آیت الله مکارم شیرازی در طول شب‌های ماه مبارک رمضان به صورت یک نرم افزار طراحی و منتشر خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری معظم در مورد مسایل هسته ای، تاکید کرد: این فرمایشات فصل الخطاب است و این اثبات شده که هر جا که امت و دولت پشتیبان هم بودند بهترین نتیجه ها حاصل شده است و تمام افراد ایرانی درخصوص مسایل هسته ای مسؤول هستند و سهم دارند، در ضمن تیم مذاکره کننده هسته‌ای پاسخگوی تمام سئوالات ایرانیان هستند و باید با تبعیت از فرمایشات رهبری عزیزمان، ما نیز از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم تا به حول قوه الهی موفق و پیروز شویم./856/پ202/ق

ارسال نظرات