۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۹۳۱
معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

ربا انسان را به سمت شیطان سوق می‌دهد/ زیاده‌خواهی‌ نفس میان ما و خدا فاصله ایجاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از مشکلات موجود درجامعه را ربا دانست و گفت: باید مراقب زیاده‌خواهی‌های نفس خود باشیم؛ در برخی از مواقع نفس بین انسان و خداوند فاصله ایجاد می‌کند و انسان را به سمت شیطان می‌برد.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی اظهار کرد: علم و ادب ثمره و ارزش هر انسان در جامعه است و همه ما باید تلاش کنیم ادب و معرفت خود را افزایش دهیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از نظر اسلام فردی نزد خداوند جایگاه و منزلت دارد که دارای ادب باشد خاطرنشان کرد: اگر مسئولی به‌خاطر مسئولیت ارزش داشته باشد اما ادب نداشته باشد دیگر فرد باارزشی نیست چرا که ادب یک مسئول جایگاه و ارزش او را ماندگار می‌کند.

 

شرفخانی با اشاره به اینکه مسئولیت هدایت جهان بر عهده پیامبر (ص) قرار داده شده، اظهار داشت: پیامبر (ص) کمال ادب خود را از خداوند دریافت کرد و به‌خاطر ادب او مسئولیت هدایت مسلمانان بر عهده وی قرار داده شد.

 

شرفخانی با اشاره به اینکه به‌خاطر ادب پیامبر (ص) بود که مسلمانان به او لقب امین دادند، تصریح کرد: ادب انسانی و ادب الهی دو عطیه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه انسان‌هایی هستند که ادب انسانی دارند ولی عاقبت به‌خیر نمی‌شوند، ادامه داد: ادب الهی برتر از ادب انسانی است و کسی که ادب الهی دارد یعنی دارای ادب انسانی نیز است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه باید از زیاده‌خواهی‎های نفس خود مراقبت کنیم، اظهار کرد: در برخی از مواقع نفس بین انسان و خداوند فاصله ایجاد می‌کند و انسان را به سمت شیطان می‌برد.


حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی در پایان ربا خواری را یکی از مشکلات موجود در جامعه دانست و گفت: امروز رباخواری یکی از معضلات جامعه اسلامی است./1325/د101/ف

ارسال نظرات