۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۷۴۰۲۶
در آستانه روز ملی حجاب و عفاف؛

نقش خانواده در نهادینه سازی حجاب در حرم رضوی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه روز ملی حجاب و عفاف موضوع «نقش خانواده در نهادینه سازی حجاب» از سوی حجت الاسلام ماندگاری در حرم مطهر رضوی مورد تبیین و تشریح شد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا عصر امروز در سلسله نشست های «دین، نشاط، زندگی» که در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود، به تبیین «نقش خانواده در نهادینه سازی حجاب» پرداخت.

 

وی گفت: فرزند باحیا میوه ای است که با بذر مناسب و زمین مساعد رشد کند؛ بذرش لقمه حلال و زمینش دامان پاک است در واقع بذر به مردان و بستر به زنان جامعه بستگی دارد.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی خود تفکر غلطی را به جوانان تزریق می کند که تا قبل از ازدواج  و در دوران مجردی مطابق میل خود و هر گونه دوست دارید، رفتار کنید.

 

کارشناس رسانه ملی خاطرنشان کرد: زوجی که قصد ازدواج دارند قبل از عقد تا برای صحت سلامت هم آزمایش می دهند و همه می‌دانند که بعضی بیماری ها چون قندخون به فرزند انتقال پیدا می کنند، پس چطور ممکن است مرض بی حیایی و بی عفتی در نسل آینده تأثیر گذار نباشد.

 

وی افزود: طبق روایت اسلامی فرزندان آیینه باطن ما هستند و دختران و پسران یقین بدانند با آلوده شدن به روابط نامحرم با دست خود نسل آینده شان را آلوده می کنند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: حجاب برای فرزندان از سوی پدر و مادر باید براساس استدلال تعریف شود آن ها به خوبی متوجه حجاب و عفت های ظاهری بعضی والدین خود می‌شوند به همین دلیل نمی توانند آنان را الگوی خویش قرار دهند.

 

وی با بیان آسیب های بدحجابی در جامعه عنوان کرد: ناکامی؛ وقتی بی حجابی زیاد می شود، مردان جامعه تحریک، اما به دلیل دسترسی نداشتن ناکام می شوند، سوء ظن؛ زن و مردی که خود دچار بی حیایی هستند نسبت به همسرانشان بدگمان می شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: وقتی بدحجابی در جمعه زیاد شود مقایسه زنان و مردان با زنان و مردان دیگر آغاز می شود، مقایسه زلزله ای بر زندگی ها است، علت اصلی طلاق که اخیرا در دو سال ابتدای زندگی صورت می گیرد، مقایسه زن و شوهر با دیگران است.

 

وی ترس و واهمه را آسیب دیگری بیان کرد و گفت: زن و مرد از این که همسرانشان به دیگری نگاه کند، واهمه دارند و به این دلیل در بسیاری از مجالس حضور پیدا نمی کنند، همچنین سوء هاضمه شهوانی به معنای سیری کاذب آسیب دیگر بدحجابی است به این معنا که وقتی زن و مرد در محیط خارج از خانه با نامحرمان اختلاط داشته باشند، دیگر به حلال خود تمایلی ندارند./1308/پ202/ح

ارسال نظرات