۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۴۰۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

پنج تن آل عبا در نگاه اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: یکی از عالمان اهل سنت به نام ابن حجر عسقلانی که در قالب یک بند شعر اعتقادات خود را بیان می‌کرد و از آن لذت می‌برد، می‌گفت من پنچ سرمایه دارم که به وسیله آنها شعله آتش جهنم را فرو می‌نشانم و سپس پنج تن آل عبا را نام می‌برد.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه استانی هامون، گفت: از نگاه قرآن تمام 14 معصوم نور واحد هستند و اول و آخر آنان دارای ارزش‌هایی ناب هستند.

 

وی ادامه داد: در این میان، خمسه طیبه هم در نگاه ما و هم در نگاه برادران اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارند، منظور از خمسه طیبه پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به دیدگاه علمای اهل سنت درباره خمسه طیبه، عنوان کرد: یکی از عالمان اهل سنت به نام ابن حجر عسقلانی که یک بند شعر را همیشه زمزمه می‌کرد و از آن لذت می‌برد، شعری که اعتقادات خود را در قالب آن بیان می‌کرد او می‌گفت من پنچ سرمایه دارم که به وسیله آنها شعله آتش جهنم را فرو می‌نشانم و سپس پنج تن را نام می‌برد.

 

وی اظهار داشت: یکی از اسرار خاندان پیامبر وجود فاصله اندک شش ماه بین تولد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است که جزء عجایب آفرینش است، چند نوزاد در تاریخ با این فاصله سنی زنده ماندند که زکریا، عیسی و امام حسین(ع) هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیامبر فرمود هر کس مرا دوست دارد، قطعا حسن و حسین و والدین آنها را دوست دارد و هر کس این‌گونه بود در بهشت با من هم‌مقام است.

 

وی افزود: این حدیث از سوی برخی علما به شعر درآمد و بیان کرد که زمانی که صحابه اجتماع کردند و در مسجدالنبی موج می‌زدند نبی مکرم اسلام دست حسین و حسن را گرفت هر کس این دو و پدر و مادرشان را دوست بدارد در بهشت با من هم‌رتبه است.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: انس بن مالک یکی از محدثان بزرگ اهل سنت اذعان کرده که هیچ کس به پیامبر شبیه‌تر از حسن بن علی نبود او می‌گوید روزی حضرت زهرا دو پسر خود را نزد پیامبر برد و فرمود آنان را آورده‌ام که به آنها هدیه دهید، پیامبر فرمود به حسن وقار و سکینه و شرف و به حسین جود و شجاعت را هدیه می‌دهم./831/پ202/ح

ارسال نظرات