۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۱۷۶
امام جمعه سربیشه:

حجاب، بانوان را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سربیشه با بیان این که حجاب انسان را از تباهی و سقوط نجات می دهد، گفت: حجاب زنان را در مقابل آسیب ها بیمه می کند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی اکبر سنجری، امام جمعه سربیشه، ظهر امروز در جمع بانوان بسیجی این شهرستان با اشاره به این که حجاب برای زن یک اصل است، گفت: دلایل متفاوتی برای رعایت حجاب بیان شده است و آن چیزی که مهم می باشد این است که حجاب آمنیت و آرامش را برای افراد فراهم می کند.

 

وی افزود: زن گوهری است که بایستی با پرده حجاب در جامعه حرکت کند تا از گزند نگاه های مسموم در امان باشد.

 

امام جمعه سربیشه با بیان این که اصل حجاب فطری است، افزود: فطرتا زن پوشش را دوست دارد و حتی قبل از اسلام زنان با پوشش در جامعه ظاهر می شدند.

 

وی افزود: حجاب افزون بر این که از نگاه نامحرم به زن جلوگیری می کند و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد برای زن آرامش و امنیت درونی را ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام سنجری با بیان این که عفت زن با رعایت حجاب معنا پیدا می کند، ادامه داد: آزادی زن این نیست با لباس عریان و کوتاه در جامعه ظاهر شود بلکه آزادی زن در حجاب است.

 

وی با بیان این که در هر چیزی مغز مهم تر از پوسته است اما اگر پوسته نباشد، مغز از بین می رود، تصریح کرد: حجاب نیز مانند پوسته زن را در مقابل آسیب ها حفظ می کند و اگر این پوسته نباشد، شخصیت و عزت زن از بین می رود.

 

امام جمعه سربیشه با تاکید براین که بانوان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، افزود: حضرت زهرا(س) در عین رعایت کامل حجاب در جامعه ظاهر می شدند وآیات قرآن را تفسیر می کردند.

 

وی ادامه داد: حجاب محدودیتی برای زن نیست بلکه مصونیتی است که فرد را در مقابل آسیب ها حفظ می کند.

 

حجت الاسلام سنجری با اشاره به این که هدف دشمن اسلام زدایی است، گفت: دشمن با هدف قرار دادن بنیان و پایه خانواده می خواهد به اهداف شوم خود برسد.

 

وی افزود: دشمن با ترویج بی بندباری و فحشا می خواهد خانواده را از بین ببرد تا به هدفش که نابودی جامعه اسلامی است برسد بنابراین افراد جامعه اسلامی باید هوشیار باشند و فریب رسانه های غربی را نخورند.

 

امام جمعه سربیشه با اشاره به این که دشمن آزادی زن و مرد و یکسان سازی حقوق زن و مرد را تبلیغ می کند، ادامه داد: دشمن هیچ گاه برای مردم ما دلسوزی نمی کند بلکه در پی دست یابی به اهدافش است.

 

وی با توصیه به این که از تاریخ درس بگیریم، گفت: در زمانی که عثمانی ها دولتی قدرتمند و قوی بودند، دشمن زیرکانه با ترویج فحشا و بی بندوباری غیرت زن ومرد را از آنان گرفت و افراد را بی ارداه و امپراتوری قوی عثمانی ها را نابود کرد.

 

حجت الاسلام سنجری با بیان این حجاب انسان را از تباهی و سقوط نجات می دهد، گفت: حجاب زنان را در مقابل آسیب ها بیمه می کند.

 

وی با اشاره به این که بی عفتی آثار مخرب زیادی برای جامعه و فرد دارد، اظهار کرد: نخستین نتیجه بی حجابی به خود فرد باز می گردد که آرامش و امنیت خود را از دست می دهد.

 

امام جمعه سربیشه افزایش بزهکاری، بی بندباری، از هم پاشیدگی خانواده ها و افزایش آسیب های اجتماعی را از جمله آسیب های مخرب بی حجابی دانست./968/ت302/ب4

ارسال نظرات