۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۱۳۱

تشریح فعالیت‌های مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مهد قرآن آذربایجان شرقی گفت: تربیت بیش از 5 هزار مربی قرآن و بیش از 20 هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن و بیش از 150 طلبه فاضل در سطوح عالی حوزوی از جمله دستاوردهای این مرکز بزرگ قرآنی است.
قرآن کريم

رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح عملکرد این مرکز بزرگ قرآنی در طول سال‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: تمامی برنامه‌های این مرکز به صورت کاملا علمی، کارشناسی، مطالعاتی و برنامه‌ریزی شده است.

 


وی با بیان این‌که جوهرۀ اصلی فعالیت این مؤسسه تربیت نیرو و آموزش اصولی قرآن است، خاطرنشان کرد: تربیت بیش از 5 هزار مربی قرآن و بیش از 20 هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن و بیش از 150 طلبه فاضل در سطوح عالی حوزوی از جمله دستاوردهای این مرکز بزرگ قرآنی است.

 


وظیفه‌شعاع با اشاره به این‌که تمامی کادر، مربیان و معلمان مدارس صدرای مهد قرآن محصول دوره‌ه های آموزشی مؤسسه هستند، گفت: ایجاد 17 مدرسه و مرکز پیش دبستانی تنها گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته در ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سطح شمال‌غرب کشور است، که در هر سال تحصیلی حدود 4 هزار دانش آموز در مدارس صدرا و مراکز پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند.

 


مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی برگزاری چندین همایش بزرگ قرآنی برای تجلیل از حافظان کل قرآن کریم را یکی دیگر از اقدامات مؤثر این مرکز عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب قله کار فرهنگی را توجه به مباحث قرآن می دانند و این مؤسسه آمادگی، توان و ظرفیت بالایی را برای آموزش های نونهالان تا بزرگسالان دارد.

 


وی با تأکید بر حمایت جدی و عملی دولت و دیگر نهادهای متولی امور قرآنی، دینی و فرهنگی استان از برنامه‌های مؤسسه مهد قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی گفت: تأسیس مهد قرآن نتیجه لبیک به پیام رهبری مبنی بر توجه ویژه به تربیت حافظان کل قرآن بوده و تربیت نیرو و آموزش اصولی قرآن کریم، جوهرۀ اصلی فعالیت های مؤسسه است.

 


وظیفه‌شعاع با اعلام این‌که نخستین حافظ کل قرآن خردسال کشور محصول دوره‌های آموزشی مؤسسه مهد قرآن بوده است، گفت: در مهد قرآن به سطوح اولیه آموزش های قرآن بسنده نشد و در راستای منویات رهبری، مباحث مربوط به تدبر در قرآن و تدبر در سیرۀ معصومین(علیهم السلام) که در کشور مورد غفلت بود، مورد توجه قرار گرفت.

 


مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون چندین جلد کتاب از مباحث تدبر در قرآن و سیرۀ معصومین در قالب کتاب به زیور طبع آراسته شده است، یادآور شد: در زمینه عملکرد معصومین نیز در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، جدا از تاریخ نگاری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 


مدیر مهد قرآن استان در ادامه بر عمق بخشیدن به اعتقادات در کنار حفظ کل قرآن برای تقویت مبانی فکری حافظان تاکید کرد و گفت: در همین راستا، برای توجه به این موضوع نیز مهد قرآن طرح حکمت مطهر  را پایه گذاری کرد تا قرآن آموزان به صورت برنامه ریزی شده و اصولی آثار شهید مطهری را مطالعه کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات