۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۷۹۰۵۰

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ توزیع 2000 جلد قرآن کریم در مساجد محروم سرپل ذهاب، برگزاری دوره های آموزش صحیح خوانی قرآن در ثلاث باباجانی و جوانرود، آغاز ثبت نام مسابقات قرآنی در سنندج و برپایی گفتمان های آزاد با موضوع سبک زندگی اسلامی در سنندج عناوین اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب، 2000 جلدقرآن کریم در مساجد محروم این شهرستان توزیع شد.


حجت الاسلام محمد مهدی مرادی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب مطالعه آیات قرآن کریم را راهی برای گشایش در امور زندگی و تقرب به خداوند متعال دانست و یادآور شد: تعدادی از مساجد محروم شهرستان، از امکانات مناسب برای تلاوت قرآن کریم بهره مند نبودند و امید است با اهدا و توزیع این کتاب ها، شاهد افزایش تلاوت قرآن کریم در مساجد باشیم.


حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: این کتاب ها از محل کمک های جمع آوری شده مردمی خریداری شد و در میان مؤسسات قرآنی، مساجد و خانه های قرآن محروم شهرستان توزیع شد.


برگزاری 20 دوره آموزش صحیح خوانی قرآن کریم در ثلاث باباجانی و جوانرود
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه دوره های آموزشی صحیح خوانی قرآن کریم در سطح شهرستان های ثلاث باباجانی و جوانرود برای عموم مردم در حال برگزاری است.


طی این  دوره ها، شرکت کنندگان با صحیح خوانی قرآن کریم و صحیح خوانی نماز با ادای درست کلمات و رعایت لهجه و مخارج حروف زبان عربی آشنا می شوند.


لازم به ذکر است این دوره های آموزشی به همت اداره تبلیغات اسلامی جوانرود با همکاری مؤسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی برگزار می شود و علاقمندان می توانند با حضور در این دوره ها از آموزش های لازم بهره مند شوند.


در پایان گفتنی است هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، ایجاد علاقه به نماز و تلاوت قرآن، صحیح خوانی و پرهیز از ادای غیر صحیح کلمات و حروف و ایجاد توانایی فصحیح خوانی قرآن کریم در افراد است.

 

آغاز ثبت نام مسابقات قرآن کریم در سنندج
به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان سلمان روحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان داشت: ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در کردستان آغاز شد، علاقمندان می توانند با ثبت نام در این مسابقات در مرحله شهرستانی این دوره شرکت کنند.


وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات قرآن کریم در دو بخش شکوفه ها و بزگسالان برگزار می شود و شامل اذان، ابتهال، همخوانی قرآن کریم، مدیحه سرایی و دعاخوانی است و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.


روحی در ادامه تصرح کرد: مسابقات قرآن کریم در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم برگزار شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت s-iqc.ir و یا ارسال پیامک به شماره 50005538 اطلاعات مورد نیاز را کسب نموده و ثبت نام کنند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین مسابقاتی زمینه ساز شکوفایی استعدادهای قرآنی شده و بر تعداد علاقمندان به حفظ و تلاوت قرآن کریم بیفزاید.


برپایی گفتمان های آزاد در سنندج
به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان گفتمان های آزاد در پایگاه اوقات فراغت شهرستان سنندج برگزار می شود.


حجت الاسلام علی محسن منتشلو، رییس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در خصوص برگزاری این گفتمان ها، عنوان داشت: گفتمان های آزاد با موضوع سبک زندگی اسلامی در پایگاه دو هسته فرهنگی اوقات فراغت شهرستان سنندج برگزار می شود.


وی   استقبال از این گفتمان ها را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: مدیریت این هسته به عهده مهتاب هاشمی، مدرس و فعال حوزه قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی است، شرکت کنندگان در این گفتمان ها با طرح مباحث و بررسی و تحلیل پیرامون آن، به سخنان و اظهار نظرهای شرکت کنندگان توجه کرده و شرکت کنندگان دیدگاه های خود را مطرح می کنند.


حجت الاسلام منتشلو در پایان تصریح کرد: شرکت کنندگان در رده سنی 15 تا 25 سال و از قشر دانش آموز و دانشجو هستند.


لازم به ذکر است، در این گفتمان ها بر موضوع ازدواج آسان و مشکلات فراروی آن تأکید می شود./857/پ203/ح

ارسال نظرات