۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۷۹۱۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

خبرنگاران با قلم زمینه رشد و ترقی جامعه را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این‌که خبرنگاری تخصص و فرصتی است که می‌شود با آن سطح آگاهی مردم را افزایش داد، گفت: خبرنگاری فرصتی است که می‌شود با قلم زمینه رشد و ترقی افراد جامعه را ایجاد کنیم.
حجت الاسلام سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئات مذهبی شهرستان بوشهر ضمن تبریک و خسته نباشید به همه عزیزانی که در جهت انعکاس اخبار و رویدادهای جامعه مشغول فعالیتند کار خبری را، کار حرفه ای و اجتماعی عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار است، خبرنگاری یک مسؤولیت بسیار مهم و حساس است که به منظور انتقال اخبار و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی و برای آگاهی اذهان عمومی انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: آنچه حائز اهمیت است اینکه اخبار و رویداد های منعکس شده در بخش خبری یا تهیه خبر باید منطبق بر موازین دینی و شرعی و مبنای خبر یک مبنای صحیح باشد.

 

حجت الاسلام سروستانی تصریح کرد: در انعکاس اخبار و رویدادها آنچه که مورد نظر شارع مقدس است یعنی حفظ آبروی اشخاص باید حفظ شود.

 

وی اضافه کرد: خبری که مبنایی ندارد و یا مبنای آن ضعیف است نباید در جامعه منعکس شود چه بسا یک حق الناسی ایجاد شود که ناخودآگاه در پرونده اعمالمان ثبت شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: اخبار ما باید بر اساس حفظ امانت و رعایت حریم باشد در گرایش نسبت به جریانات مختلف باید حد و مرز قائل باشیم آنچه در رابطه یک خبر باید مورد نظر باشد حفظ آبرو و شخصیت افراد است که باید لحاظ شود.

 

وی افزود: خبرنگاری تخصص و فرصتی است که می‌شود با آن سطح آگاهی مردم را از افزایش داد، فرصتی است که می‌شود با قلم زمینه رشد و ترقی افراد جامعه را ایجاد کنیم./846/پ202/ب4

ارسال نظرات